خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام موحدی کرمانی مطرح کرد؛

سرنوشت آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت سقوط است/ ایالات متحده روزبه‌روز منفورتر می‌‌شود/ عربستان رسواتر شده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۴۳۲

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: سرنوشت ستمگران، سرنوشت آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت به طور قطع سقوط و ناامیدی و سرنگونی است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌‌‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: طبق اطلاع، ۱۷ میلیون نفر در اربعین شرکت کرده‌‌اند که دو میلیون از ایران بوده است. این پیام خیلی مهم است. این اربعین پیام‌‌‌ها دارد. چهلم شهادت امام حسین (ع) است و باید تسلیت گفت اما من تبریک هم می‌‌گویم. اربعین تبریک دارد چراکه روز پیروزی امام حسین (ع) است. روزی است که امام حسین (ع) بر دنیای شرک غالب آمد. این کاروان کربلا با عزت آمدند. آمدند شعارهایی که امام حسین (ع) در روز عاشورا می‌‌‌گفت در اربعین تجلی پیدا کرد.

وی ادامه داد:  فریادها بر حکومت یزید بلند بود. جنایات یزید به طور آشکار مطرح می‌‌‌‌شد. سربازان یزید همراه کاروان بودند اما جرات صحبت کردن نداشتند. این پیروزی است. ظالم نمی‌‌‌تواند بماند و بیرق سلطنت افتاد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام حسین (ع) نظام طاغوتی را سرنگون کرد و در اربعین پایه مقاومت در برابر ظلم را ریخت، اظهار داشت: این زیارت خیلی مهم است که مقامات امام مطرح می‌‌‌شود. نمایندگان امام در دنیا معرفی می‌شود. نائب امام معرفی می‌شود که در غیبت امام دنیا را اداره می‌‌کند.

موحدی کرمانی افزود: این جمعیت عظیم به راه می‌افتد و حرفش این است که هیچ مستبدی قادر نخواهد بود مبارزه برای عدالت را پایان دهد و این مبارزه تا ریشه‌‌‌کن کردن کفر ادامه خواهد یافت. سرنوشت ستمگران، آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت به طور قطع سقوط و ناامیدی و سرنگونی است. اینها فکر می‌‌کنند می‌‌توانند به این مقاومت پایان دهند.

وی خطاب به ترامپ تصریح کرد: به ترامپ هم یک جمله بگویم؛ دوران زورگویی و قلدری رو به پایان است؛ اروپا که متحد شما است هم خسته شده است. آمریکا می‌‌‌خواهد کشورهای پایبند به قانون را مجازات کند اما این کشور روز به روز منفورتر و منزوی‌‌تر می‌‌شود. 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه در اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه کشورهای ایران، ترکیه و آذربایجان همه از مواضع ایران درخصوص تحریم‌‌ها دفاع و بر این مواضع پافشاری کردند، خاطرنشان کرد: آن کشورها تاکید کردند به همکاری خود با ایران ادامه خواهند داد. امروز هیچ کشوری از اقدامات آمریکا به جز چند رژیم منطقه‌‌ای حمایت نمی‌‌کند و امکان ضعیفی دارد که آمریکا بتواند به اهداف اقتصادی خود برسد اما به اهداف سیاسی خود قطعا نخواهد رسید. این اولین بار است که  اروپا علاوه بر بیانیه دادن، مکانیسمی علیه تحریم‌‌های ایران برای جبران تبعات آن ایجاد می‌‌‌کند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه هرچه از عمر نظام کثیف عربستان سعودی می‌‌‌گذرد، این حکومت و وهابیت رسواتر می‌‌‌شود، ابراز داشت: قتل خاشقچی این رژیم سفاک را به کلی منفور کرده و آمریکا نیز سردرگم شده که چه غلطی کند؛ از این گاو شیرده میلیاردها دلار بگیرد و حمایت کند که بر منفوریت آن افزوده می‌‌شود یا یک بار برای همیشه این رژیم کودک‌‌کش را محکوم کند و دست از حمایت او بردارد و این سلاح‌‌ها را در اختیارش قرار ندهد.

وی اضافه کرد: تا کی بشنویم ۱۴ میلیون یمنی در خطر مرگ هستند و دنیا هم تماشاچی باشد و آمریکا هم از جانی حمایت کند و رژیمی که به دروغ خود را خادم حرمین معرفی می‌‌کند، به کشتار بی‌‌گناهان ادامه می‌‌دهد.

امام جمعه موقت تهران به حوادث رخ داده در نیجریه اشاره و بیان کرد: در نیجریه اتفاق تلخی افتاد؛ به عزاداران اربعین حمله شد که گفتند ارتش وارد عمل شده که این کار ارتش نیست و کار پلیس است. دلیلی ندارد مراسم مسالمت‌‌آمیز شیعیان مورد حمله قرار بگیرد. لازم است شیعیان با دولت مذاکره کنند تا تفاهم پیش بیاید. علما و مراجع با ارشاد خود مانع بروز اینگونه فجایع شوند. 

موحدی کرمانی با بیان اینکه به دولت پاکستان اخطار می‌دهم درخصوص ۱۲ تن مرزبان کشورمان که اخیرا توسط گروهک‌‌های تروریستی ربوده شده، اقدام عاجل کند، یادآور شد: مقاومت و نیروهای اسلامی عراق در سایه مرجعیت به توفیقی بزرگ دست یافتند و بینی آمریکا را خاک مالیدند و با تمام تلاشی که با پول عربستان در حال انجام بود، نتوانست هیچ غلطی بکند و نیروهای خدوم در پست‌‌‌های حساس نمایندگی مجلس، ریاست مجلس، ریاست جمهوری و نخست‌‌وزیری قرار گرفتند و بدانند که این به برکت مرجعیت و یاران مخلص مرجع است.  

وی با بیان اینکه در این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت‌‌هایی به مسئولان داده می‌‌شود که اذهان عمومی را خدشه‌‌دار می‌‌کند، عنوان کرد: بالاخره باید تکلیف این امر مشخص شود. مردم سوال می‌‌کنند. من نمی‌‌گویم هرچه در فضای مجازی است، نظام پاسخ بگوید. برخی ارزش جواب ندارد اما وقتی به برخی از مقامات شناخته شده این نسبت‌‌ها داده می‌‌شود باید روشن شود. یا دروغ است که باید روشن شود یا اگر دروغ نیست، بالاخره تکلیف مردم چه است. اگر دروغ است خداوند دروغگو را لعنت کند. اگر راست است نظام از شر این افراد آزاد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز