خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات شریعتمداری درباره پروسه معرفی‌اش به عنوان وزیر کار و دیدار با عارف

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۹۶۶

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بنده هفته گذشته با آقای عارف جلسه داشتم، تاکید کرد: در آن جلسه درباره همکاری‌های فراکسیون امید و دولت گفت‌و‌گوهایی با ایشان انجام دادیم. در کمیسیون‌ها هم به ترتیب شرکت می‌کنیم.

محمد شریعتمداری در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا پس از معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس هم جلسه‌ای داشته‌اید؟، گفت: با فراکسیون‌ها جلسه‌هایی برگزار شده است. امروز صبح با فراکسیون ولایی جلسه‌ داشتم و امشب هم با فراکسیون مستقلین مجلس جلسه‌ای برگزار خواهد شد. همه وزرا این کار را انجام می‌دهند. قرار است با فراکسیون امید مجلس هم نشستی داشته باشیم.

هفته گذشته با عارف جلسه داشتم

وی با بیان اینکه بنده هفته گذشته با آقای عارف جلسه داشتم، تاکید کرد: در آن جلسه درباره همکاری‌های فراکسیون امید و دولت گفت‌و‌گوهایی با ایشان انجام دادیم. در کمیسیون‌ها هم به ترتیب شرکت می‌کنیم. دیروز در کمیسیون برنامه و بودجه که کمیسیون مهمی در ارتباط با فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می‌شود، شرکت کردم جلسه خیلی خوبی برگزار و برنامه‌ها تشریح شد. در حوزه نیازمندی‌های ما از بودجه عمومی و مخصوصا مطالبات صندوق‌ها از دولت که مساله مهم پیش روی صندوق‌ها است با اعضای این کمیسیون گفت‌و‌گوهایی صورت گرفت.

گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جلسه با کمیسیون اقتصاد عنوان کرد: با توجه به ارتباط کاری کمیسیون اقتصادی و به این دلیل که حوزه اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین بخش‌ها در ارتباط با کمیسیون اقتصادی مجلس است با اعضای این کمیسیون جلسه مفید و مفصلی داشتیم و به سوالات نمایندگان پاسخ دادیم. هرکسی که می‌خواهد مسئولیتی داشته باشد انتظاراتی از کمیسیون اقتصادی دارد در نتیجه ما هم آن انتظارات را مطرح کردیم و مباحثی را با نمایندگان  کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار دادیم و نمایندگان هم انتظاراتشان را مطرح کردند.

برنامه فشرده حضور در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها

شریعتمداری خاطرنشان کرد:‌ در کمیسیون کشاورزی مجلس هم حاضر شدم و با توجه به نقش تعاونی‌ها در توسعه کشاورزی و موضوعات مشترکی که می‌تواند به کمیسیون و وزارت‌خانه در حوزه وزارت تعاون و تعاونی‌های مربوط شود، بحث و گفت‌و‌گو کردیم.

وی ادامه داد: کمیسیون اصلی ما کمیسیون اجتماعی مجلس است و امروز حوالی ظهر با آن‌ها هم جلسه‌ای خواهیم داشت. همچنین با کمیسیون صنایع و معادن امروز جلسه‌ دارم. با فراکسیون‌های مختلف مجلس از‌جمله فراکسیون زنان، فراکسیون جوانان، فراکسیون خانواده شهدا و ایثارگران تقاضای تعیین وقت کردیم و هرموقع که تعیین وقت انجام شود طی روز‌های آینده در خدمتشان خواهیم بود.

شریعتمداری گفت: این جلسات فرصتی برای تبادل فکر و اندیشه در ارتباط با وزرای معرفی شده است و ما در مجلس از همه دقایق استفاده خواهیم کرد.

پروسه استعفا و معرفی به عنوان وزیر کار

وی درباره حواشی که پیرامون استعفا و معرفی‌اش به عنوان وزیر کار ایجاد شد، گفت: استعفا از وزارت صمت در واقع یک پروسه اداری معرفی برای وزارت کار است که اگر وزیری بخواهد برای مسئولیت جدیدی معرفی شود همزمان نمی‌تواند دارای مسئولیت در کار سابق خود باشد، در نتیجه این یک امری اداری و لازمه تحقق این هدف به لحاظ حقوقی بود که تشکیکی ایجاد نشود چرا که وزیر مستقر نمی‌تواند همزمان برای وزارتخانه دیگری کاندیدا شود.

شریعتمداری ادامه داد: برای پاسخ به این مساله که مساله‌ای حقوقی، اداری و اجرایی بود، طبیعتا باید این استعفا صورت می‌گرفت و بنده این را به رییس‌جمهور تقدیم کردم و ایشان بزرگوارانه موافقت کردند. اما  انتخاب بعدی که ایشان بنده را به عنوان وزیر معرفی کند یا خیر، منوط به نظر ایشان بود که با تصمیم ایشان و با توجه به نیازی که در این حوزه احساس می‌کردند این معرفی انجام شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تجربه و ارتباطاتی که با مسئولان و مسائل مربوط به شوراها به صورت مشابه داشتیم، وارد کار شدیم. اینجا هم موضوع اشتغال مساله اساسی است و ما سه‌و‌نیم میلیون واحد صنفی در وزارت صنعت در دوره تصدی من در وزارت بازرگانی در دولت اصلاحات داشتیم که طبیعتا یک ارتباط نزدیکی بود. مسئولیت وزیر در هیات عالی نظارت بر واحدهای صنفی در آنجا خیلی مشابهت دارد با مسئولیت‌هایی که در وزارت کار در حوزه تشکل‌های کار و کارگری و بازنشستگان و انواع و اقسام تشکل‌هایی که در این وزارتخانه است این ارتباط وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز