خبرگزاری کار ایران

رسولی در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم مشورت با اصلاح‌طلبان در چینش کابینه، علامت خوبی نیست/ نقش نوبخت در انتخاب «دژپسند» تعیین‌کننده بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۴۴

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به عنوان یکی از اصلاح‌طلبان حامی دولت نمی‌دانم آیا در مورد وزرای پیشنهادی، آقای رییس‌جمهور و یا اتاق فکر ایشان به نمایندگی از وی با شریک دولت یعنی احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و حداقل حاضرین در آن جلسه در مورد مهمترین تصمیم دولت پس از آن جلسه گفت‌وگو یا مشورتی انجام داشته‌اند یا خیر.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به معرفی ۴ وزیر جدید از سوی دولت و عدم معرفی شخصیتی اصلاح‌طلب در بین اسامی مطرح شده گفت: یکی از مهمترین محورهای اظهارات آقای روحانی در ملاقات اخیری که با تعدادی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب داشتند این گزاره بود که من و دولت، اصلاح‌طلبان را نه تنها حامی و پشتیبان بلکه شریک دولت می‌دانیم.

وی ادامه داد: هنوز کمتر از دو هفته از این ملاقات گذشته است که در آستانه تعیین تکلیف قطعی ۴ نفر از اعضای هیات وزیران هستیم. به عنوان یکی از اصلاح‌طلبان حامی ایشان نمی‌دانم آیا در این مورد آقای رییس‌جمهور و یا اتاق فکر ایشان به نمایندگی از وی با شریک دولت یعنی احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و حداقل حاضرین در آن جلسه در مورد مهمترین تصمیم دولت پس از آن جلسه گفت‌و‌گو یا مشورتی انجام داشته‌اند یا خیر.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اگر مشورتی انجام داده‌اند پس به قولشان پایبند هستند؛ اگر خیر، به نظر من این عدم مشورت با شخصیت‌های اصلاح‌طلب در چنین موضوع مهمی متاسفانه نشان‌دهنده علامت خوبی نیست.

استاندار پیشین خراسان در خصوص اسامی مطرح شده هم گفت: در مورد این چهار نفر؛ آقای شریعتمداری از وزرای شناخته شده است و طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مناصب بالا فعالیت داشته ایشان در دولت آقای خاتمی وزیر بود و جابجایی ایشان از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جابجایی بخشی است.

وی ادامه داد: آقای دژپسند هم در مجموعه سازمان مدریت و برنامه‌ریزی از رده‌های مختلف کارشناسی کار را شروع کرده و به عنوان وزیر اقتصاد معرفی شده است هرچند فاقد پیشینه در این سطح است اما به نظر می‌رسد که بیشتر هماهنگی با نوبخت در این تصمیم تعیین‌کننده بود. با این حال بنده ایشان را یک فرد نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌دانم.

عضو هیات مدیره بنیاد باران گفت: در مورد آقای اسلامی، با توجه به اینکه شخصا طی دو دوره در زمان وزارت ترکان و رحمتی در وزارت راه در حوزه ریلی و جاده‌ای مسئولیت عضویت در هیات مدیره را داشتم؛ در جست‌وجو از طریق همکاران سابقم هیچگونه سابقه‌ای از حضور اسلامی در هیچ بخش چهارگانه حمل و نقلی  پیدا نکردم.

وی ادامه داد: آقای رحمانی را شخصا نمی‌شناسم و نمی‌دانم چه نسبتی با حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد و آیا سابقه کاری در این حوزه دارند یا خیر.  به لحاظ سیاسی هم شناخت کمتری وجود دارد. با این وجود امیدوار هستم این مشورتی که عرض کردم در عمل به گفته روحانی صورت گرفته باشد تا امکان حمایت جریان اصلاحات از دولتی که با موانع و کارشکنی‌های زیادی روبرو است، فراهم شود.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقادات اسحاق جهانگیری مبنی بر عدم وجود اختیارات برای ایشان در دولت و شایعه استعفا تا چه میزان حضور معاون اول رییس‌جمهور را در سمت شهرداری تهران محتمل می‌دانید، گفت: من جمله آقای جهانگیری را در مطبوعات خواندم اما از اینکه این جمله بصورت هدفمند و متاثر از شرایط روز و کاهش اختیارات ایشان بیان شده یا لابلای سخنرانی و بصورت معمولی بیان شده اطلاعی ندارم؛ پس امکان اظهارنظر دقیق برایم وجود ندارد.

وی در خصوص مبحث شهرداری هم گفت: ما الان شهردار داریم و جناب افشانی در اتاقشان مشغول انجام وظیفه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز