خبرگزاری کار ایران

قوامی در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید یک جناح را وارث شکست و جریان دیگر را وارث پیروزی معرفی کنیم/ درمان وضعیت اقتصادی کشور، هزینه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۸۸

یک عضو برنامه و بودجه تاکید کرد: با نظرهای کارشناسی اقتصاددانان می‌توان مشکلات را حل کرد درمان کردن هزینه دارد. ساختار اقتصادی ما نیاز دارد که حراجی شود و اگر این اتفاق نیفتد چیزی تغییر نمی‌کند.

هادی قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره ضرورت استفاده از کارشناسان اقتصادی و  اقتصاددانان برای بهبود شرایط کشور گفت: اگر از کارشناسان و اقتصاددانان برای حل مشکلات و مسائل موجود و همچنین ترسیم نقشه راه استفاد شود بسیار خوب است.

وی تاکید کرد: نسخه‌هایی که اقتصاددانان می‌دهند به صلاح و منفعت کشور است البته به شرط آن‌که به این نسخه‌ها عمل شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه استفاده از برنامه و نظرات کارشناسان اقتصادی برای برون رفت از مشکلات بسیار مفید است،‌ گفت: به طور مثال تمامی اقتصاددانان اتفاق نظر دارند که شیوه استفاده از نفت در بودجه درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که صحبت از درآمد نفتی می‌شود این تصور به وجود می‌آید که افزایش درآمد حاصل از فروش نفت باعث افزایش درآمد دولت می‌شود که منجر به گسترش صنایع، انتقال تکنولوژی و نهایتا افزایش ثروت و رشد اقتصادی می‌شود که این‌گونه نیست.

نماینده مردم اسفراین با اشاره به بودجه سال ۹۷ گفت: اقتصاددانان نظرشان این بود که دولت در سال ۹۷ این از درآمدهای نفتی در کارهای عمرانی استفاده کند نه هزینه‌های جاری؛‌ آیا دولت به این نسخه عمل کرد؟ 

وی تاکید کرد: برای بیماری نسخه‌هایی نوشته می‌شود که گاه ممکن است دارو تلخ باشد اما باید آن را نوشید،‌ درمان کردن هزینه دارد. ساختار اقتصادی ما نیاز دارد که حراجی شود و اگر این اتفاق نیفتد چیزی تغییر نمی‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: دولت نباید مردم را به خودش وابسته کند بلکه باید وابسته مردم باشد، کسب و کار را افزایش، هزینه‌ها را تعدیل و کارها را به مردم واگذرا کنیم.

وی درباره این‌که برخی‌ها حل مشکلات اقتصادی را جناحی می‌کنند، عنوان کرد: همه جناح‌ها در موفقیت‌ها و شکست‌های برنامه‌های اقتصادی نقش دارند درست نیست یک جناح را وارث شکست و جناح دیگر را وارث پیروزی معرفی کنیم. 

قوامی تاکید کرد: به جای دنبال مقصر گشتن باید دنبال راه حل باشیم باید به آنچه که اقتصاددانان می‌گویند عمل کنیم تا هزینه‌های کمتری پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز