خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی تاکید کرد:

ضرورت قانونگذاری در زمینه اعمال جراحی زیبایی/ سکوت مسئولان نسبت به افزایش عوارض جراحی‌های زیبایی

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۹۳۶

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی بر ضرورت قانونگذاری در زمینه اعمال جراحی زیبایی تاکید کرد و گفت: در کشور در این زمینه خلا قانونی وجود دارد و باید بررسی‌های کارشناسی در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، دکتر بابک نیکو مرام دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در ارتباط با قوانین جراحی زیبایی در کشورهای مختلف اظهار داشت: به دلیل اینکه جراحی زیبایی در دهه‌های اخیر افزایش یافته به همان نسبت نیز عوارض ناگوار آن شیوع بیش‌تری پیدا کرده و از طرفی خطر بالقوه رواج غیرعادی تغییر قیافه و الگوهای غیرمتعارف در جامعه و تحمیل هزینه های غیر ضروری به خانواده ها نیز بیشتر شده است، قانونگذاری در این زمینه مورد توجه مسئولان کشورهای سلامت محور مترقی قرار گرفته و هر چه می‌گذرد قوانین سخت تری در این خصوص اعمال می‌شود. البته منظور از اعمال جراحی زیبایی در اینجا اعمال جراحی تهاجمی است و اعمال زیبایی غیر تهاجمی مانند تزریق ژل‌های قابل جذب، بوتاکس و سایر روش‌های غیرتهاجمی را شامل نمی‌شود.

وی افزود: در اینگونه اعمال معمولا با فرد بیمار و با اندیکاسیون مطلق عمل مواجه نیستیم که الزام عمل داشته باشد، بلکه عمده متقاضیان این اعمال افراد سالمی هستند که بدلایل مختلف بدنبال اعمال زیبایی می‌گردند و تشخیص اینکه آیا این فرد از این عمل واقعا سود خواهد برد یا خیر و اینکه چه عوارضی ممکن است بجا بگذارد نیازمند آموزش آکادمیک سختگیرانه همراه با دستورالعمل‌ها و قوانین محکم دارد.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی عنوان کرد: آموزش طب و قوانین مربوط به طبابت از قدیم تا دو تا سه دهه قبل بدینگونه بود که فارغ التحصیلان رشته پزشکی می‌توانستند هرگونه اعمال جراحی را انجام دهند و فقط در صورت عارضه باید پاسخگو باشند و هنوز هم شاید تعدادی از اساتید که در آن سالها آموزش دیده و فارغ التحصیل شده و مناصب کلیدی نیز دارند بر این باور باشند ولی با پیشرفت علم در دهه های اخیر اکثر کشورهای مترقی برای حفظ و ارتقای سلامت مردم تغییرات زیادی در نحوه آموزش پزشکی، تدوین و اجرای قوانین حوزه پزشکی داده اند.

نیکومرام گفت:به‌خصوص در حوزه اعمال جراحی زیبایی این قوانین سخت و سخت تر شده است و قوانین مختص بخود را جدای از قوانین جاری حوزه سلامت بخود اختصاص داده است.

وی افزود: این قوانین طوری تدوین شده است که جلوی رواج انگیزه‌های کاذب جراحی زیبایی و رشد بیمارگونه آنرا گرفته و از طرفی رضایت و خواسته‌های متقاضیان را نیز تأمین می‌کند. این قوانین عوارض کمتری را به جامعه تحمیل کرده و از همه مهم‌تر موجب افزایش اعتماد جامعه به پزشکان نیز می‌شود.

در پایان دکتر بابک نیکومرام و دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ابراز امیدواری کرد که با توجه به روحیه مردمی و سلامت محوری که ریاست محترم سازمان نظام پزشکی و وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارند فارغ از هرگونه ملاحظات و منفعت طلبی برخی پزشکان تنها با در نظر گرفتن سلامت و ایمنی جامعه هر چه سریعتر جهت جلوگیری از صدمات بیش‌تر عموم، شخصا به این مسئله ورود پیدا کنند و صحبتهای کارشناسانه سلامت محور انجمن‌های علمی مرتبط را شنیده و با تشکیل کارگروه ویژه جهت تصویب قوانین مربوط به کنترل اعمال جراحی زیبایی در مجلس جهت ارتقا و حفظ سلامت مردم همگام با کشورهای پیشرفته احتمام ورزند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز