خبرگزاری کار ایران

ادعای یک مقام ارشد فرانسه:

سوءقصد علیه منافقین توسط تندروهای مخالف دولت روحانی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۵۹۹

یکی از مقامات ارشد فرانسوی به رویترز گفته این سوءقصد احتمالا توسط تندروهایی که دنبال تضعیف حسن روحانی هستند، انجام شده است.

به گزارش ایلنا خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به مصاحبه «امانوئل ماکرون» با فرانس ۲۴ از قول یکی از مقامات فرانسوی نوشت: سوءقصد علیه نشست منافقین احتمالا توسط تندروهایی که به دنبال تضعیف «حسن روحانی» رییس‌جمهور ایران هستند، انجام شده است.

«ماکرون» در گفت‌وگو با یک رسانه فرانسوی با اشاره به ادعای سوءقصد علیه نشست منافقین در پاریس که به بازداشت یکی از دیپلمات‌های کشورمان منجر شد، گفت: همان‌طور که می‌دانید ایران از جناح‌های مختلف تشکیل شده و ما نمی‌دانیم امروز این سوءقصد از جانب مقامات بالا بوده یا از سوی یکی از سرویس‌های امنیتی یا جریان‌های کشور بوده است.

وزیر خارجه فرانسه دوم اکتبر مدعی شده بود شکی نیست که وزرات اطلاعات ایران پشت سوءقصد ماه ژوئن بوده و به این بهانه دارایی‌های وزارت اطلاعات و دو مقام ایرانی را در فرانسه بلوکه کرد.

یکی از مقامات ارشد فرانسوی به رویترز گفته این سوءقصد احتمالا توسط تندروهایی که بدنبال تضعیف حسن روحانی رییس‌جمهور ایران هستند، انجام شده است.

«ماکرون» گفته ما هنوز منتظر توضیحات هستیم اما حسن روحانی در دو دیداری که با او داشتیم هیچ توضیحی نداده است.

بر اساس این گزارش، وخیم شدن روابط تهران و پاریس می‌تواند تبعاتی را برای دولت «روحانی» در برداشته باشد. «روحانی» به دنبال حفظ برجام از طریق کشورهای اروپایی است.

«ماکرون» تاکید کرده که سیاست‌های درخواستی زیادی از ایران برای حفظ برجام و اقدامات هسته‌ای بعد از ۲۰۲۵ یعنی زمانی که برخی بندهای برجام منقضی می‌شود و همچنین درباره موضوعات موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران وجود دارد.

وی گفت: من هرگز در مورد ایران ساده‌لوح نبودم و فکر نمی‌کردم که قرار است (کار با ایران) ساده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز