خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با فرانس ۲۴ مطرح شد؛

ادعای ماکرون درباره دخالت مسئولان یا نهادهای امنیتی ایران در سوءقصد علیه منافقین

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۵۴۷

رییس‌جمهور فرانسه ادعاهایی را در مورد دست داشتن ایران در سوءقصد علیه نشست منافقین در پاریس مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی اختصاصی با فرانس ۲۴ درباره ادعای سوءقصد علیه نشست منافقین در پاریس که منجر به بازداشت یکی از دیپلمات‌های کشورمان به همین بهانه در بلژیک شده است، توضیحاتی را ارائه داد.

وی مدعی شد: همان‌طور که می‌دانید، ایران بعضا به جناح‌های مختلف تقسیم می‌شود و من امروز با قاطعیت نمی‌توانم بگویم این سوءقصد از بالا هدایت شده یا از سوی یک سرویس امنیتی.

ماکرون در این گفت‌وگو، خروج از توافق هسته‌ای را فاجعه‌بار خواند.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام دادستانی و سرویس‌های اطلاعاتی بلژیک، اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی که محل ماموریتش در اتریش بوده در کشور بلژیک به جرم سوءقصد در نشست منافقین در پاریس بازداشت شد.

دوشنبه نهم مهر ماه ۱۳۹۷ دادگاه عالی منطقه‌ای «بامبرگ» در بیانیه‌ای با اشاره به بازداشت «اسدالله اسدی» دبیر سوم سفارت ایران در اتریش که تیر ماه به بهانه‌ای واهی و سناریوی ساختگی در آلمان دستگیر شد، اعلام کرد که ۲۷ سپتامبر  (۵ مهر) با استرداد دیپلمات یاد شده به بلژیک موافقت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز