خبرگزاری کار ایران

رویترز مدعی شد؛

ذخیره نفت ایران در بندر شمال شرقی چین در آستانه تحریم‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۳۷۴

رویترز به نقل از منابع آگاه در چین مدعی شد که ایران مانند سال‌های تحریم، ذخیره‌سازی نفت در بنادر خارج از کشور را از سر گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک کشتی حامل  ۲ میلیون بشکه نفت ایران، روز دوشنبه مخازن نفت خام خود را در یک تانکر ضمانتی در بندر دالیان در شمال شرق چین تخلیه کرده است.

بر اساس داده‌های «دفنیتیو ایکون» و کارگزار انتقال محموله‌های نفتی که با این مساله از نزدیک آشناست، ایران سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است که در حال حاضر با مشکل یافتن نفت‌کش برای حمل نفت خام خود در آستانه تحریم‌های آمریکا در چهارم نوامبر مواجه است. ایران پیشتر در زمان تحریم‌های قبل از ۲۰۱۴ نفت خود را در بندر دالیان ذخیره می‌کرد.

بر اساس داده‌ها، یک نفت‌کش بسیار بزرگ که به شرکت ملی کشتیرانی ایران تعلق دارد، نفت ایران را به بندر دالیان چین منتقل کرده است. بر اساس گفته کشتیرانی دالیان، این اولین محموله نفت ایران بوده که در این بندر در طول چهار سال گذشته ذخیره‌سازی شده است. این تانکر بندر خارک ایران را در تاریخ ۱۲ سپتامبر ترک کرده بود.

منطقه شین‌گنگ، محل استقرار بسیاری از مخازن است. شرکت نفت چین و بندر دالیان هر دو مخازن تجاری خود را در این منطقه نگهداری می‌کنند.

یکی از مقامات شرکت نفتی CNPC چین گفته ذخیره نفت در این منطقه غیرممکن است.

سخنگوی CNPC به سوال رویترز پاسخ داده است.

به ادعای رویترز سه نفتکش دیگر در راه دالیان هستند و هفته دیگر به این منطقه خواهند رسید. برخی از این محموله‌ها به این دلیل که تجهیزات لازم برای پالایش این نفت‌ها در اختیار CNPC نیست مجبور هستند در این منطقه ذخیره‌سازی شوند.

به ادعای رویترز ذخیره‌سازی نفت در بنادر و مخازن به شرکت منتقل‌کننده این امتیاز را خواهد داد تا محموله نفتی را در چین یا در سایر کشورهای این منطقه به فروش برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز