خبرگزاری کار ایران

محسن بیگلری در نطق میان دستور:

رسانه ملی به اتفاقات ناگوار در مناطق کردنشین کمترین توجه را دارد/ تحقیق و تفحص از صدا و سیما را تقدیم هیات رئیسه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۸۲۷

یک ننماینده مجلس گفت: به خدا قسم کودکان و کولبران که رهبری هم به خوبی به آنها پرداختند و حساب آنها را از حساب قاچاقچیان جدا کردند، ایرانی هستند و بر گَردن رسانه ملی حق داشتند اما در رسانه ملی به این موضوعات نپرداختید لذا بر حسب وظیفه تحقیق و تفحص از شما را امضا و به زودی تقدیم هیات رئیسه خواهم کرد.

به گزارش ایلنا، محسن بیگلری در نشست علنی امروز چهارشنبه (۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: از کردستان آمده‌ام و از کردستان می‌گویم؛ امروز مردم کردستان عزادار کودکی هستند که دو روز قبل در یکی از روستاهای سنندج بر اثر ریزش دیوار مدرسه فرسوده جان باخت و هزاران ایرانی و غیر ایرانی را داغدار نمود. آیا مردم مناطق محروم از اینکه فرزندان خود را به مدرسه بفرستند باید بترسند؟ هفته گذشته نیز عزادار کودک مریوانی بودیم که بر اثر ریزش درب یک مرکز بهداشتی- درمانی جان خود را از دست داد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کُشته شدن کولبران نیز در این شرایط اقتصادی، داغی است که مردم مناطق مرزی روزهای سخت معیشتی خود را برای آنانی که برای لقمه نانی جانشان را از دست می‌دهند، فراموش کردند.

وی افزود: در دوهفته اخیر اتفاقات ناگوار در مناطق کرد نشین افتاده و جای بسی تامل است که صدا و سیما به این حوادث کمترین توجه را دارد و در سخت‌ترین شرایط آنتن خود را صرفا بر اساس مبالغی به شرکت‌ها و سلبریتی‌ها اجاره می‌دهد و یا در برخی برنامه‌ها روزی به کردها، روزی به ترک‌ها یا لرها یا بلوچ‌ها توهین می‌کنند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

بیگلری خطاب به مسئولان صدا و سیما، گفت: به خدا قسم کودکان و کولبران که رهبری هم به خوبی به آنها پرداختند و حساب آنها را از حساب قاچاقچیان جدا کردند، ایرانی هستند و بر گَردن رسانه ملی حق داشتند اما در رسانه ملی به این موضوعات نپرداختید لذا بر حسب وظیفه تحقیق و تفحص از شما را امضا و به زودی تقدیم هیات رئیسه خواهم کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور، افزود: میدانم علی‌رغم وعده‌ها و بیانیه‌های اقوام و مذاهبتان در سه وزیر پیشنهادی کُرد و اهل سنت سهمی نخواهند داشت لذا حداقل برای مدارس و مراکز درمانی ما کاری بکنید، مقام معظم رهبری با توجه به ضرورت موضوع سال‌های اخیر را به نام اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم نامگذاری کردند اما دولتمردان در اجرا بسیار ضعیف عمل کردند.

وی ادامه داد: امروز مردم با تورم ۱۵۰ و گاه ۲۰۰ درصدی دست و پنجه نرم می‌کنند، هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی هیچ گونه نظارتی بر وضعیت ندارند حال آنکه به تعداد مغازه‌های کشور از انواع قیمت برخورداریم و از همه مهمتر بیکاری در همه کشور به ویژه مناطق محروم بیداد می‌کند. در اکثر خانواده‌ها تحصیل‌کرده‌های بیکار داریم حال آنکه دولت هیچ برنامه‌ای برای آنها ندارد.

بیگلری معتقد است: در صورتی که دولتمردان در بحث اقدام مرتبط با نامگذاری سال‌های اخیر نمره قبولی می‌گرفتند، وضع امروز اینگونه نبود کما اینکه به برجام نیازی نبود و تهدید آمریکای جنایت کار هم کوچکترین خللی در معیشت مردم ایجاد نمی‌کرد. مجلس و دولت باید به خود بیاییم و اقدامات اساسی در حوزه معیشت و اقتصاد انجام دهیم.

وی افزود: شرایط اقتصادی اقشار مختلف مردم دشوار شده و آمارهای غیرواقعی تورم از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران فضای ناخوشایندی ایجاد کرده است، این در حالی است که درآمد برخی از مردم مناطق محروم فقط یارانه نقدی است. نه تنها این قشر و تحت پوششان کمیته امداد امام و بهزیستی بلکه اکثر کارمندان و کارکنان حقوق زیر خط فقر دارند. حقوق کشاورزان و دامداران  از درآمد سالانه حدود ۱۰ میلیون تومان و ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان برخوردارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خانواده‌های بسیاری برای هزینه درمان بیماران خود باید پنج برابر سال گذشته هزینه کنند، با این اوصاف در شرایط تورمی افسارگسیخته تخصیص سبد کالا به تنهایی دردی از مردم درمان نمی‌کند و تنها راه حل تقدیم لایحه افزایش یارانه و افزایش حقوق کارمندان و کارکنان و بازنشستگان به مجلس است.

بیگلری خطاب به وزیر کشور، گفت: دهیاران با حدقل حقوق و شورای روستاها بدون حقوق مشغول خدمت هستند لذا هر چه سریعتر لایحه‌ای برای حل مشکل به مجلس ارایه دهید، اکثر شهرداری‌ها در حال ورشکستگی هستند و پرداخت حقوق کارمندان با تاخیر چند ماهه انجام می‌شود لذا هر چه سریعتر چاره‌ای بیندیشید.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان، تصریح کرد: پیراپزشکان مخصوصا بهورزان روستایی علی‌رغم امیدواری به جنابعالی، در شرایط سختی به سر می‌برند. حقوق پیراپزشکان شاغل در تامین اجتماعی نیز نیاز به تامین هر چه سریعتر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد، کارگران ساختمانی با توجه به کاهش ساخت و سازها اکثرا بیکار و در سختی هستند و بازنشستگی با ۶۵ سال سن و ۳۵ سال سابقه انجام می‌شود که باید برای این موضوعات تدبیری اندیشید.

وی خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: اکثریت روحانیون اهل سنت به امید وضعیت معیشتی مردم خود به جنابعالی رأی دادند و سبب رأی ۷۳ درصدی مردم کردستان به شما شدند اما در دولت شما هیچ توجهی به آنها صورت نگرفت، این افراد در اوج عزت و شرافت اما با مشقت زندگی را می‌گذرانند لذا انتظار است برای این افراد چاره‌ای اساسی بیندیشید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: دو روز قبل یک دانش آموز در روستای سنندج بر اثر ریزش دیوار مدرسه جان خود را از دست داد از این رو وضعیت مدارس فرسوده که ۴۰ درصد مدارس کردستان را شامل می‍‌شود باید مورد توجه قرار گیرد. روز رأی اعتماد مشکلات آموزش و پرورش را بیان کردم و تاکید داشتم که مشکلات آموزش و پروش نیازمند همت و تلاش مجموعه دولت و رئیسجمهور است./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز