خبرگزاری کار ایران

پنتاگون:

اقدام ایران در حمله موشکی علیه داعش، جسورانه بود

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۰۵۴

سخنگوی پنتاگون استفاده ایران از حریم هوایی عراق برای حمله موشکی ایران را مورد نقد قرار داد و گفت: هر اقدامی از جانب ایران در چنین فضایی، جسورانه، غیرامن و تشدیدکننده است.

به گزارش ایلنا «شان روبرتسون» سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های آمریکایی به حمله روز گذشته ایران به مقر تروریست‌ها در سوریه واکنش نشان داد.

سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران قبل از حمله موشکی روز دوشنبه‌اش هیچ اقدامی برای اطلاع‌رسانی به قدرت‌های نظامی دیگر که در سوریه عملیات می‌کنند، نکرده بود.

وی در این بیانیه مدعی شد: «برخلاف نیروهای نظامی ایران، نیروهای نظامی حرفه‌ای نظیر ائتلاف علیه داعش به رهبری آمریکا در سوریه و نیروهای روسی که هر دو درگیر عملیات‌هایی در سوریه‌اند، از بالاترین سطح امنیت طرفین در عملیات‌هایشان اطمینان کسب می‌کنند.»

روبرتسون مدعی شد: «ائتلاف بدون کمک ایران هم به قدر کافی قادر به شکست داعش در منطقه رودخانه فرات در شرق سوریه و غرب عراق هست.»

وی گفت: «با توجه به ماهیت پیچیده فضای جنگی، چنین حملاتی به طور بالقوه نیروهایی که در حال مبارزه با داعش در سوریه هستند را به خطر می‌اندازد. هر اقدامی از جانب ایران در چنین فضایی، جسورانه، غیرامن و تشدیدکننده است.»

«روبرتسون» همچنین گفت: هیچ یک از نیروهای ائتلاف در حمله موشکی ایران آسیبی ندیده‌اند اما ارتش آمریکا همچنان در حال ارزیابی حمله است.

سخنگوی پنتاگون همچنین استفاده ایران از حریم هوایی عراق برای حمله موشکی ایران را مورد نقد قرار داد.

وی گفت: «شلیک هر موشکی از حریم هوایی دیگران بدون هماهنگی، تهدید هوانوردی غیرنظامی و نظامی است.»

به گزارش ایلنا، سپاه پاسداران بامداد روز گذشته-دوشنبه- در پاسخ به حمله تروریستی اهواز، مقر تروریست‌ها و سران گروهک‌های تکفیری را در شرق فرات در سوریه هدف حمله موشک‌های بالستیک خود قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز