خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تهدید واشنگتن مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتری علیه آنکارا/ گفت‌وگوی وزیر دفاع سوریه با هیات بلندپایه نظامی سازمان ملل متحد/ کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران طی ماه جولای

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۶۴۵

تهدید واشنگتن مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتری علیه آنکارا، گفت‌وگوی وزیر دفاع سوریه با هیات بلندپایه نظامی سازمان ملل متحد و کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران طی ماه جولای از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزاش ایلنا، هیاتی به نمایندگی از گروه‌های کُرد سوریه در دیدار با مقام‌های دمشق، مساله تشکیل دولتی خودمختار در شمال سوریه را مطرح کردند.

- سخنگوی پنتاگون مدعی شد ایالات متحده از آزمایش‌ موشکی هفته گذشته ایران اطلاع داشته است.

- ارتش روسیه به صلح‌بانان سازمان ملل در برقراری امنیت مرز میان سوریه و رژیم‌صهیونیستی کمک می‌کند.

- کشیش آمریکایی که در ترکیه تحت بازداشت خانگی قرار دارد، بار دیگر درخواست لغو ممنوعیت سفر و بازداشت خانگی‌اش را به دادگاه ارائه کرد.

- خبرگزاری رویترز به نقل از داده‌های گمرک کره‌جنوبی، از کاهش واردات نفت این کشور از ایران طی ماه جولای خبر داد.

- بلومبرگ مدعی شد هند برای مصونیت در مقابل تحریم‌های آمریکا، احتمالا خرید نفت خام از ایران را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

- مقام‌های پکن از بعضی مفاد بودجه دفاعی جدید آمریکا به شدت انتقاد کردند.

- وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش برای انجام مبادلات با ارز داخلی به جای دلار با ترکیه تمایل دارد.

- مقام‌های افغان از پیشروی نیرو‌های این کشور، تحت حمایت نیروهای آمریکایی، در ولایت «غزنی» و گرفتن کنترل بیشتر مناطق این ولایت خبر دادند.

- عربستان در روز‌های میزبانی از حجاج مسلمان از ایجاد اختلال در سیستم‌های «هواپیمایی سعودی» خبر داد.

- رژیم‌صهیونیستی پس از هشت سال نامه‌های توقیف شده فلسطینیان را به اداره پست فلسطین تحویل داد.

- ترکیه دو سرباز یونانی که در مرز بین دو کشور بازداشت شده بودند را آزاد کرد.

- رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه بر گسترش روابط و همکاری با عراق تاکید کرد و سرنوشت دو کشور را وابسته به این امر دانست.

- مشاور پیشین کاخ‌سفید اعلام کرد رییس‌جمهوری این کشور پیش از انتشار ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات توسط ویکیلیکس، از وجود آنها اطلاع داشته است.

- دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: اسرائیل زمانی دنبال ساقط کردن نظام سوریه بود اما اکنون مقام‌های این رژیم می‌گویند که با بشار اسد مشکلی ندارند و التماس می‌کنند که کشورهای دیگر آن‌ها را از دست ایران و حزب‌الله نجات دهند.

- یک مقام ارشد در کاخ سفید اعلام کرد در صورتی‌که ترکیه از آزاد کردن کشیش آمریکایی بازداشت‌شده در این کشور خودداری کند، واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه آنکارا ترتیب خواهد داد.

- وزیر دفاع سوریه در دیدار با هیات بلندپایه نظامی سازمان ملل متحد، درباره موضوع بازگشت نیروهای حافظ صلح این سازمان و استقرارشان در منطقه حائل در بلندی‌های جولان اشغالی گفت‌وگو کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز