خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران:

برای تامین کالاهای اساسی دغدغه‌ای نداریم/ استیضاح وزرای صنعت، نیرو، راه و کشاورزی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۶۷

سخنگوی هیأت رئیسه درباره نگرانی مردم برای تهیه مایحتاج اولیه گفت: قوای سه‌گانه برای تامین کالاهای اساسی دغدغه‌ای ندارند قرار است دولت چندین بسته در این زمینه ارائه کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی که یک ساعت به طول انجامید، گفت: جلسه امروز بدون مهمان برگزار شد و کسی از دولت حضور پیدا نکرد.

وی ادامه داد: جلسه امروز هماهنگی برای انجام اقداماتی در خصوص شرایط فعلی است. قرار شد کمیسیون‌های تخصصی به همراه کمیسیون‌ها فعال‌تر شوند. تاکید شد همه کمیسیون‌ها در مسائلی مانند ارز، بازار و موضوعات مترادف که موجب نگرانی مردم شده است، فعال‌تر شوند و امیدوارم کارها به صورت فورس‌ماژور انجام شود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جاهایی که نیاز است کارها با اولویت انجام شود در جلسه سران قوه مطرح خواهد شد تا سریع‌تر انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا مجلس از اقدامات دولت حمایتی می‌کند و یا خودش ضمیمه‌ای دارد، گفت: این موضوعات هم مطرح شد؛ تفکری در مجلس حضور دارد که معتقد است دولت باید لوایح تقدیم کند و مجلس روی لوایح دولت اقدام انجام دهد. عده‌ای از دوستان هم می‌گویند با توجه به گرفتاری‌های دولت مجلس طرحی ارائه کند اما معتقدیم پیشانی کار دولت است و همه با تفاهم و وفاق باید کار را پیش ببریم.

نعمتی درباره استیضاح وزرا در مجلس گفت: هیأت رئیسه‌ مجلس باید از خواسته نمایندگان تمکین کند و همیشه هم اینطور بوده است و هیچ‌گاه جلوی این کار را نگرفته است. امروز بحث استیضاح وزرای صنعت، کشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی مطرح است که این استیضاح‌ها از هیأت رئیسه به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده است.

وی درباره نارضایتی مردم از شرایط فعلی گفت: این گلایه‌مندی وجود داد و مجلس از طریق کمیسیون‌های تخصصی در حال کار کردن است. دولت، نمایندگان و مردم  باید با آرامش بیشتری موضاعات را پیگیری کنند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: به عقیده بنده خریدهایی که سریع در دستور کار مردم قرار می‌گیرد به التهاب بازار افزوده است؛ اما آنچه که مسلم است قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی مصمم هستند با متخلفان برخورد کنند.

وی در تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت برای عبور از وضعیت اقتصادی جاری گفت: چندین طرح در مجلس و دولت وجود دارد؛ البته این را تاکید می‌کنم برای تامین کالاهای اساسی هیچ کمبودی وجود ندارد و قوای  سه‌گانه هم در این خصوص تایید می‌کنند که هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد و به میزان کافی ذخیره‌سازی انجام شده است.

نعمتی گفت: دولت چندین بسته در این زمینه قرار است ارائه کنند، هم اکنون محمد باقر نوبخت رییس سازمان بودجه به دنبال پیگری این موضوع است و مجلس در این زمینه باید مجوزهای لازم را بدهد.

وی ادامه داد: قرار است موضوع شارژ کارت‌های الکترونیکی هر چه سریعتر مورد بررسی قرار گیرد. ما پیشنهادمان این است که دولت بسته‌های پیشنهادی خود را به مجلس ارائه دهد و ما جمع‌بندی لازم را در مجلس انجام دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد اقدام مجلس برای افزایش حقوق کارمندان گفت: در سنوات مختلف این موضوع در بودجه بررسی می‌شد، البته برخی از نمایندگان به دنبال این موضوع هستند ولی هنوز اقدامی انجام نشده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز