خبرگزاری کار ایران

پورحسین در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نوسانات ارزی با تفکیک و ادغام وزارتخانه‌ها حل نمی‌شود/ بزرگ کردن دولت خلاف سیاست‌های کلی است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۴۶۶

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در زمان حاضر که هم ملت مشکلات چالش برانگیز و هم دولت مشکلات منبع سوزی دارد، اقتصاد و نوسانات ارز در این کشور را با تفکیک و ادغام نمی‌توان حل کرد.

شکو پورحسین در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره لاحیه تفکیک وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این داستان تفکیک و ادغام وزارتخانه‌ها موضوعی است که از ابتدای تشکیل این وزارتخانه‌ها مطرح بوده است. بنده تاریخچه‌ این ادغام و تفکیک‌ها را مرور کرده‌ام. به عنوان مثال تفکیک وزارت صمت طی سالیان متمادی تا امروز بارها مطرح بوده است.

وی با اشاره به بررسی لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی مبسوط درباره تفکیک وزارت صمت ارائه و دلایل موافقان و مخالفان را یادآور شده بود، درباره وزارت کار هم به همین شکل است و هر تفکیک و ادغامی موافقان و مخالفانی دارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: ما در کشور برنامه اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های توسعه پنج‌ ساله و سایر سیاست‌های کلی را داریم که در این برنامه‌ها و سیاست‌ها بر چابک‌سازی، کوچک‌سازی، متناسب‌سازی و منطقی کردن ساختار دولت تاکید شده است. این یک سیاست کلی نظام است که ما دنبال توسعه دولت نیستیم چراکه تفکیک و بزرگ کردن دولت خلاف سیاست‌های کلی است.

وی با اشاره به اصل ۷۵ قانون اساسی عنوان کرد: تفکیک وزارت‌خانه‌ها اگر به صورت طرح باشد بار مالی هم دارد و خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی هم هست. وقتی یک وزارتخانه تفکیک شد، در نتیجه معاونت‌های متعدد و مدیران کل متعدد و ادارات کل تشکیل خواهد شد لذا ما باید به دنبال تحلیل دیگری باشیم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس یادآور شد: در شرایط کنونی کشور باید ببینیم چه نارسایی‌هایی وجود دارد. آیا نارسایی‌ها فقط به ساختار وزارتخانه‌ها بر می‌گردد؟ یا مشکل جایی دیگر است؟ اعتقاد من این است که مشکل در ایران این چیزها نیست و من به اینکه بگوییم مشکل فقط به ساختار وزارتخانه‌ها برمی‌گردد، اعتقادی ندارم.

وی اظهار داشت: در شرایط حاضر کشور که دولت برای خروج از بعضی از بن‌بست‌ها به نوعی تفکیک متوسل شده این تفکیک بر خلاف سیاست‌های کلی است و در این شرایط برای دولت هزینه دارد و من اعتقاد دارم که تفکیک نمی‌تواند آن نارسایی‌هایی که ما فکر می‌کنیم وجود دارد را برطرف کند.

پورحسن تصریح کرد:‌ دو وزارتخانه‌ صمت و کار بارها و بارها تفکیک و ادغام شده‌اند. در زمان حاضر هم ملت مشکلات چالش برانگیز و هم دولت مشکلات منبع‌سوزی دارد، اقتصاد و نوسانات ارز در این کشور را با تفکیک و ادغام نمی‌توان حل کرد. در واقع مشکل بنگاه‌‌هایی که الان تعطیل می‌شوند را با تفکیک و ادغام نمی‌توان حل کرد. این یک دور تسلسلی است که اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز