خبرگزاری کار ایران

بادامچی در گفت‌وگو با ایلنا:

تفکیک وزارتخانه‌ها جز افزایش بروکراسی نتیجه‌ای ندارد/ جداسازی وزارت تعاون راه خوبی برای حل مشکلات نیست

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۰۶

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: وقتی با یک لایحه قاطعانه مخالفت می‌شود به چه علت بار دیگر آن را به مجلس می‌فرستند؟ هم وقت مجلس گرفته می‌شود و هم مسئولینی که این لوایح را پیگیری می‌کنند، چرا به جای این لوایح به مسائل عمده و مهم‌تر پرداخته نشود؟ درحال حاضر وقت به حواشی کشیدن دولت و مجلس نیست.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص لایحه تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اخیرا دولت آن را مطرح کرده است، اظهار داشت: نمی‌دانم کدام دستگاه لوایح اینچنینی را چندباره پیگیری می‌کند، چراکه این لوایح چندبار دیگر به کمیسیون آمد و با رای قاطع نمایندگان رد شد و از دستور کار کمیسیون هم خارج شد. 

وی افزود: سوال من این است وقتی با یک لایحه قاطعانه مخالفت می‌شود به چه علت بار دیگر آن را به مجلس می‌فرستند؟ هم وقت مجلس گرفته می‌شود و هم مسئولینی که این لوایح را پیگیری می‌کنند، چرا به جای این لوایح به مسائل عمده و مهم‌تر پرداخته نشود؟ درحال حاضر وقت به حواشی کشیدن دولت و مجلس نیست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آئین‌نامه‌های وزارت خانه‌هایی که ادغام شدند هنوز نوشته نشده که باز آنها را جدا کنیم، تصریح کرد: اگر ادغام وزارتخانه‌ها بد بود چرا از اول از آن استقبال کردند؟ 

وی خاطرنشان کرد: تفکیک وزارت خانه‌ها جز افزایش بروکراسی و افزایش حجم دولت نتیجه‌ای ندارد مطمئنا مجلس هم رای نخواهد داد. من نمی‌دانم به چه علت این طرح‌ها مطرح می‌شود؟ درحال حاضر این لایحه خلاف برنامه و سیاست‌های کلی نظام  است. 

بادامچی با اشاره به اینکه ادغام وزارتخانه‌ها با هدف چابک کردن دولت و عدم عریض و طویل شدن آن صورت گرفت، اظهار کرد: ما باید مدیریت‌های کلان‌نگر و شرکتهای بزرگ با اهداف بزرگ را پرورش دهیم، ادغام وزارتخانه‌ها هزینه داشته و باید هم انجام می‌گرفت. این تصمیمات هیچ رویکرد اصلاحی ندارند. 

وی افزود: در اکثر نقاط دنیا درکنار هم بودن وزارت کار و تعاون پذیرفته شده است، تفکیک وزارتخانه‌ها راه حل خوبی برای حل مشکلات نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز