خبرگزاری کار ایران

پورحسین در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

شتاب‌زدگی رییس مجلس برای وصول استیضاح وزیر کار جای سوال دارد/برخی نمایندگان استیضاح ربیعی را با اهداف سیاسی پیش می‌‌برند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۳۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون, کار و رفاه اجتماعی گفت: وزرای دیگری در حال حاضر در لیست استیضاح هستند که همچنان موضوعشان در کمیسیون‌های مربوطه به نتیجه نرسیده است. وزیر اقتصاد مشخصا قبل از ایشان در لیست هستند و اینکه ریاست مجلس در این خصوص به این اندازه شتاب‌زده عمل کرده برای ما جای سوال است.

شکور پورحسین شقلان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون, کار و رفاه اجتماعی گفت: در خصوص استیضاح آقای ربیعی موضوع غیرقانونی بودن مطرح است که باید براساس آیین نامه داخلی مجلس بررسی شود چرا که این بحث قرار بود روز یکشنبه در کمیسیون مطرح شود و بنده هم می‌خواستم صحبت کنم اما ما دیدیم روز چهارشنبه اعلام وصول شد و همین هم به شدت تعجب ما و رییس کمیسیون که در حال برنامهریزی بحث در خصوص این موضوع بودند را برانگیخت.

این عضو کمیسیون اجتماعی افزود: باید ببینیم استیضاح آقای ربیعی چرا این روند را طی کرده است. وزرای دیگری در حال حاضر در لیست استیضاح هستند که همچنان موضوعشان در کمیسیون‌های مربوطه به نتیجه نرسیده است. وزیر اقتصاد مشخصا قبل از ایشان در لیست هستند و اینکه ریاست مجلس در این خصوص به این اندازه شتاب‌زده عمل کرده برای ما جای سوال است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد استیضاح وزیر کار یک استیضاح قومیتی است، یعنی استیضاح ملی نیست و جرات می‌خواهد گفتن این موضوع که برخی همکاران ما در مجلس که از طیف خاصی هم هستند این استیضاح را با هدف‌های سیاسی پیش می‌‌برند. اینها چند ماه پیش هم موضوع استیضاع وزیر کار را به مجلس کشاندند که در نهایت هم به اهداف خود نرسیدند.

پورحسین در خصوص موضوع اشتغال که یکی از محورهای استیضاح ربیعی عنوان شده است، گفت: ما باید ببینیم مساله اشتغال در این کشور که کاملا بحث حاکمیتی است و به کل نهادهای نظام بر می‌گردد در اختیار ایشان است که فقط در این موضوع یقه وزیر تعاون را بگیریم!؟ ما قبول داریم کشور با چالش روبرو است و دولت هم ضعف‌هایی دارد اما باید کمک کنیم که با هم از این گردنهها عبور کنیم نه اینکه بخاطر بحث‌هایی که بیشتر جنبه سیاسی دارد تا کارشناسی وزیر را به مجلس بکشانیم.

وی با تاکید بر اهمیت وزارت تعاون,‌کار و رفاه اجتماعی به سبب وجود سازمان تامین اجتماعی و هلدینگ‌های مالی گفت: پیش از این هم در خصوص مسائل مالی وزارت تعاون صحبت کرده‌ام که این وزارت خانه یک وزیر توانمند می‌خواهد که هم سیاسی باشد و هم اجرایی؛ وزارت تعاون را نمی‌توان با سیاست‌ها و اهداف صرف سیاسی اداره کرد. نمایندگان در این زمینه خیلی حساس هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز