خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

فراکسیون‌های دیگر با هر طرحی که موجب تقویت پایگاه اجتماعی فراکسیون امید شود، همراهی نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۶۸۶

یک عضو فراکسیون امید گفت: در مجلس هر چیزی که به تقویت پایگاه اجتماعی کمک کند سایر فراکسیون‌ها با آن همراهی نمی‌کنند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره مسکوت ماندن تحقیق و تفحص‌هایی که از سوی نمایندگان مطرح می‌شود مانند تحقیق و تفحص از مجلس، گفت: معتقدم باید ببینیم پشت تحقیق و تفحص‌ها از مجلس چه چیزی نهفته است،‌ اگر برای اعمال فشار به هیأت رئیسه و یا رئیس مجلس باشد، مناسب نیست.

وی با اشاره به این‌که برخی از تحقیق و تفحص‌ها در راستایی شفاف‌سازی است، عنوان کرد: باید از تحقیق و تفحص‌هایی که در راستایی شفاف‌سازی است استقبال کرد و به آن‌ها رأی داد.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: باید مشخص کرد که کجای کار ایراد دارد، نباید با اعتبار افراد، نهادها بازی کنیم.

وی افزود: در کشورهای دیگر از مردم در مورد نهادها و سازمان‌ها نظرخواهی می‌کنند که چه میزان در میان‌شان اعتبار دارد و به آن اعتماد دارند، مشاهده می‌کنیم که به برخی از نهادها اعتماد بیشتری دارند و به برخی کمتر؛ اما ما با این بی‌اعتبارسازی نهادها که در نظر گرفتیم، اعتماد مردم را سلب می‌کنیم.

نماینده مردم ایلام با بیان این‌که به گونه‌ای عمل نکنیم که اعتماد مردم سلب شود، گفت: باید رفتارمان در جهت شفاف‌سازی باشد اما از طرفی هم نباید با اعتبار نهادها بازی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شاهد بودیم طرح تحقیق و تفحص از شهرداری رأی نیاورد و نمایندگان با آن مخالفت کردند چرا این اتفاق افتاد،‌ بیان کرد: اگر نمایندگان مشاهده کنند یک جریان خاص سیاسی پشت تحقیق و تفحصی وجود دارد، رأی نمی‌دهد.

میرزایی خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از فراکسیون‌ها در مجلس اکثریت را ندارند بنابراین طیف مقابل نگران هستند که این موارد برای بهره‌برداری سیاسی باشد برای همین هم همراهی نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که فراکسیون امید به دنبال این موضوع (تحقیق و تفحص از شهرداری تهران) بود و فراکسیون‌های دیگر همراهی نکردند.

این عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون امید به دنبال بهره‌برداری سیاسی از این تحقیق و تفحص بود، گفت:‌ خیر چنین نبود، فراکسیون امید دنبال شفاف‌سازی بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در مجلس یک‌سری حساسیت‌ها در مورد فراکسیون امید وجود دارد، اگر احساس کنند طرح و یا تحقیق و تفحص یک فایده‌ای برای فراکسیون دارد و به تقویت پایگاه اجتماعی آن کمک می‌کند، فراکسیون‌های دیگر همراهی نمی‌کنند.

میرزایی تاکید کرد:‌ این‌طور نیست که مجلس با شفاف‌سازی مخالف باشد با استفاده سیاسی برای یک جناح سیاسی مخالف است که این پسندیده نیست، وقتی طیفی ابتکار عمل را در دست گرفته و سازنده است و به اصلاح امور کمک می‌کند همه باید کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز