خبرگزاری کار ایران

درخواست ایران از سازمان ملل برای محکومیت تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۰۳۰

نمایندگی دائم کشورمان در این نامه از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در مقابل اقدامات لجام گسیخته و تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کند.

به گزارش ایلنا، نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل در نامه ای به دبیرکل و شورای امنیت این سازمان از این تهدید که چندی قبل توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در کنار تأسیسات هسته‌ای آن رژیم صورت گرفته بود، به عنوان تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی یاد کرده است.

در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین المللی دارد، بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در مقابل اقدامات لجام گسیخته و تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کند و آن را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازد.

جمهوری اسلامی ایران همچنین از سازمان ملل خواسته است ضمن محکومیت تهدید اخیر رژیم صهیونیستی، آن را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح های سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای اش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه ایران خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و به طور مشخص سلاح شیمیایی است، خطر این سلاح ها یادآوری و اعلام شده که اعضای سازمان ملل نه تنها نباید این تهدید هسته ای را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات هسته ای آن به عمل آورند چون این، تنها تضمین قطعی در مقابل تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک به شمار می‌رود.

قرار است نامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز