خبرگزاری کار ایران

در نشست با مسئولان و اساتید دانشگاه صورت گرفت؛

اعلام آمادگی مرکز اطلاعات سازمان ملل برای همکاری با دانشگاه کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۶۸۸

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، در نشستی با مسئولان و اساتید دانشگاه کردستان، آمادگی این سازمان را برای همکاری با دانشگاه کردستان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، ماریا دوتسنکو در نشست با مسئولان دانشگاه کردستان، آمادگی خود را به عنوان نماینده بخش روابط عمومی سازمان ملل برای انجام فعالیت های مشترک در زمینه های مهندسی آب، کشاورزی و پژوهشی با دانشگاه کردستان اعلام کرد.

وی گفت: ما در حال حاضر شبکه ای را تحت عنوان «تاثیر آکادمیک» ایجاد کرده ایم که متشکل از دانشگاه های مختلف سراسر جهان با بیش از یک هزار دانشگاه است که دانشگاه های ایرانی نیز شامل این شبکه هستند و دانشگاه کردستان نیز می تواند یکی از اعضا این شبکه باشد.

دوتسنکو اضافه کرد: یکی از مزایای این شبکه این است می توان به دانشجویانی که در زمینه فعالیت های سازمان ملل تحقیق می کنند کمک کرد و همکار ایرانی ما که در دفتر تهران حضور دارد می تواند کارگاه های آموزشی نیز برای این دانشجویان برگزار کند.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، یادآور شد: با توجه به اینکه موضوع این کارگاه ها فعالیت های متنوع سازمان ملل است دانشجویان  ضمن استفاده از منابع و کتابخانه‌های آنلاین سازمان ملل با این سازمان هم بطور کلی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد:دانشجویان همچنین می توانند به واسطه شبکه (تاثیر آکادمیک) و از طریق ویدیو کنفرانس با قسمت‌های مختلف این نهاد بین المللی از جمله شورای امنیت و مجمع عمومی آشنا شده و بعد از آموزش های لازم به عنوان دیپلمات در کشورهای مختلف در زمینه فعالیت های سازمان ملل کار کنند.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در ادامه در بازدیدی که از پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان داشت، افزود: می توانیم بروشورهایی را درباره فعالیت های سازمان ملل در اختیار کتابخانه دانشگاه قرار داده و نمایشگاه های مشترکی از جمله عکس و اسناد تاریخی را نیز برپا کنیم.

دوتسنکو ، سطح علمی دانشگاه کردستان را همچون دیگر دانشگاه های کشور بالا دانست و تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان دانشگاه در زمینه های مختلف با سازمان ملل همکاری کند.

دوتسنکو در ادامه از وجود ۱۸ آژانس و صندوق وابسته به سازمان ملل در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: از طریق این صندوق ها به مردم مناطق مختلف ایران کمک می شود.

گفتنی ست؛ بازدید از دانشکده های علوم انسانی و مرکز پژوهشی کردستان شناسی دانشگاه کردستان از دیگر برنامه های ماریا دوتسنکو در زمان حضور در این دانشگاه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز