خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان ملل در امور افغانستان مطرح کرد؛

ابراز نگرانی نسبت به بروز چالش‌های امنیتی و سیاسی در نخستین انتخابات پارلمانی افغانستان بعد از سال ۲۰۱۰

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۶۸۲

نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان به شورای امنیت گفت که مسیر پیش رو برای صلح در این کشور بسیار دشوار است و نیاز به انعطاف‌پذیری و پایداری بیشتری دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری پایگاه اینترنتی روزنامه ریپابلیک، نماینده سازمان ملل در امور افغانستان روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که این کشور جنگ‌زده در بهترین وضعیت برای گفت‌وگوهای صلح از سال ۲۰۰۱ قرار دارد. 

 «تادامیچی یاماموتو»، نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان، به شورای امنیت سازمان ملل گفت که مسیر پیش رو بسیار دشوار و نیازمند «انعطاف‌پذیری و پایداری» است. 

وی گفت تلاش‌های دولت افغانستان «که امیدواریم طالبان به آن واکنش نشان دهد» نیازمند تقویت از سوی کشورهای کلیدی و به ویژه کشورهای منطقه‌ است.

وی افزود که گفت‌وگوهای صلح نیازمند اعتمادسازی است که می‌تواند آزادی زندانیان از سوی دو طرف و کمک‌های فنی در زمینه کشاورزی، آموزش و سلامت که از بخش‌های مورد ستیز است، در برگیرد. 

مقام‌های طالبان هفته گذشته اعلام کردند که برای دور دوم گفت‌وگوهای صلح آماده‌اند. 

یاموموتو گفت که نگران چالش‌های امنیتی و سیاسی در نخستین انتخابات پارلمانی افغانستان بعد از سال ۲۰۱۰ است که بناست در بیستم اکتبر برگزار شود. 

وی گفت «از منظر فنی و عملیاتی، آماده‌سازی برای انتخابات در دست انجام است»، اما «چالش‌های سیاسی می‌تواند زمان‌بندی حساس این گفت‌وگوها را تحت تاثیر قرار دهد و چنانچه تمام رهبران سیاسی تلاش نکنند، انتخابات پارلمانی می‌تواند از مسیر درست خود حارج شود.»

یامومتو همچنین اشاره کرد که «تمام طرف‌های درگیر باید دریابند که راه‌حل نظامی پاسخگو نیست.»

نماینده سازمان ملل در امور افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «با وجود مشکلات پیش رو، اکنون در موقعیت بهتری نسبت به ۱۷ سال گذشته هستیم که می‌تواند به پایان درگیری‌ها بینجامد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز