خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه:

کشورهای منتفع از مبارزه ایران با قاچاق مواد مخدر از ارائه حداقل کمک‌ها دریغ می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۷۶۲

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی، معاون امور حقوقی و بین‌‌‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در کنفرانس بین‌‌المللی مقابله با قاچاق تسلیحات غیرقانونی به تروریستها در مسکو به سر می‌‌‌برد، روز گذشته با فدوتوف، معاون دبیرکل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد، دیدار و در مورد همکاری‌‌‌های فیمابین کشورمان در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و فعالیت‌‌‌های تروریستی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 

وی در این ملاقات ضمن برشمردن اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با جرائم فراملی سازمان‌‌یافته و قاچاق مواد مخدر بر ارتباط تنگاتنگ این پدیده‌‌‌ها با تروریسم تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه به ویژه در منطقه ما یکی از منابع اصلی تروریست‌‌‌ها قاچاق مواد مخدر است که ایران طی چند دهه گذشته در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم قرار داشته و جان بسیاری از عزیزانش را در راه مبارزه با این جنایتکاران از دست داده است.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه بدیهی است که قاچاق مواد مخدر و دیگر جنایات سازمان‌‌یافته فراملی امروزه تنها با مبارزه یک کشور به تنهائی نمی‌‌تواند موثر باشد، تصریح کرد: این امر نیاز به حمایت‌‌‌های جدی بین‌‌‌المللی و همکاری کشورها در منطقه و ورای منطقه دارد. کشورهائی که از فداکاری‌های چند دهه گذشته نیروهای امنیتی ایران در جلوگیری از انتقال مواد مخدر از طریق ایران به آن کشورها بیشترین سود را می‌‌‌برند، از ارائه حداقل کمک‌‌‌‌ها و در اختیار گذاشتن تکنولوژی‌های لازم در اختیار ایران برای مقابله با این جنایتکاران دریغ می‌‌‌‌ورزند.

دهقانی ادامه داد: هر گونه کاستی در این روند در آینده مسئولیتش متوجه آن کشورها خواهد شد و ضروری است این نکته توسط شما به آن گوشزد شود. 

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود بر اهمیت نقش سازمان ملل به ویژه دفتر مقابله با مواد مخدر و جرائم ملل متحد تاکید کرد و ضمن تشکر از همکاری‌های این دفتر با جمهوری اسلامی ایران خواستار افزایش کمک‌‌‌ها و همکاری بیشتر خصوصا در زمینه اجرای ابتکار منطقه‌‌‌ای سه جانبه بین ایران، افغانستان و پاکستان در مبارزه با مواد مخدر شد و با توجه به اینکه تولید روزافزون این مواد در افغانستان و فعالیت قاچاقچیان برای انتقال آن به خارج از مرزها، تهدیدی جدی علیه امنیت ایران و دیگر کشورها است، خاطرنشان کرد: کلیه کشورهائی که از تلاش‌های ایران برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر به سرزمین‌های آنها استفاده می‌‌بردند، موظفند کمک‌‌‌ها فنی و مالی در اختیار ایران قرار دهند.

فدوتوف ضمن تایید ملاحظات و نگرانی‌های کشورمان، توضیحاتی پیرامون برنامه‌‌های انجام شده و در دست اقدام دفتر مقابله با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل ارائه کرد و ابراز داشت: سازمان ملل متحد برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در منطقه و خارج از آن آمادگی و جدیت لازم دارد و در این رابطه درصدد تقویت دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد مستقر در تهران هستیم لذا با اعزام نیروی جدید درصدد تقویت دفتر در تهران هستیم.

وی با اشاره به از دست دادن منابع مالی تروریست‌ها در عراق و سوریه (نفت) از جایگزین کردن آن با کشت مواد مخدر در افغانستان و قاچاق آن ابراز نگرانی کرد و بر لزوم برخورد با آن با کمک کشورهای منطقه، خصوصا جمهوری اسلامی ایران،  تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز