خبرگزاری کار ایران

دهقانی:

تجاوز خارجی و اشغال سرزمینی در ایجاد و گسترش افراط‌گری موثر است

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۲۷۹

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه تجاوز خارجی و اشغال سرزمینی در ایجاد و گسترش افراط‌گری کنونی که هم‌‌‌‌اکنون با آن مواجه است، را موثر دانست.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی در کنفرانس عالی‌رتبه مبارزه با تروریسم و پیشگیری از افراط‌گرائی خشونت‌آمیز در شهر دوشنبه، پایتخت کشور تاجیکستان، ضمن اشاره به بیش از ۱۷ هزار قربانی تروریسم در ایران و خطر تروریسم و افراط‌گرائی و رنج‌های ناشی از این دو پدیده شوم برای جهانیان و همچنین موفقیت‌های به دست آمده کشورمان در جنگ با تروریسم، بر ضرورت مبارزه با تروریسم و افراط‌گرائی تا ریشه کن شدن آن‌ها در سراسر جهان تاکید کرد.

وی در این رابطه همکاری‌های بین‌المللی توام با اراده سیاسی جدی و نیز توافقات و سازوکارهای منطقه‌ای مناسب با شرکت کشورهای منطقه را حیاتی برشمرد.

معاون وزیر امور خارجه تجاوز خارجی و اشغال سرزمینی در ایجاد و گسترش افراط‌گری کنونی که هم‌‌‌‌اکنون با آن مواجه است، را موثر دانست و اظهار داشت: اشغال هفتاد ساله فلسطین موضوعی است که باید به طور جدی در دستورکار مجامع بین‌المللی قرار گیرد.

دهقانی ادامه داد: علاوه بر این، لازم است ماجراجوئی‌های نظامی برخی کشورها که طی ۱۵ سال اخیر اوضاع امنیتی نابسامان کنونی را در جهان رقم زده است، باید خاتمه داده شود.

وی بر بررسی جدی ریشه‌های افراط‌گرائی و تروریسم تاکید و در این رابطه به ایدئولوژی تکفیری که موجب گسترش تنفر میان ملت‌های مختلف می‌‌شود اشاره کرد.

معاون دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: فقرزدائی، کاهش بیکاری، عدم به حاشیه راندن بخشی از جامعه، قطع مالی منابع تروریسم، شفافیت و پرهیز از اعمال استاندارد دوگانه در مقابله با تروریسم و افراط‌گرائی و نیز عدم سوءاستفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای گسترش این دو پدیده، امری ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز