خبرگزاری کار ایران

برزگر در گفت‌و‌گو با ایلنا:/تکرار/

همراهی مردم نباشد، با قوی‌ترین اقتصاددان‌های جهان هم همین آش و کاسه است/اقتصاد وابسته به یک شخص نیست/ همه در وضعیت کنونی سهیم هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۳۵۸

یک نماینده مجلس تاکید کرد: مقصر این وضعیت فقط دولت نیست و این شرایط یک‌ساله و دوساله و پنج‌ساله به وجود نیامده بلکه تورم و کلنگ‌زنی‌ها و وضعیت سیاسی جریان‌ها و تریبون‌های مختلف همه وضعیت کشور را امروز به این نقطه‌ای رسانده که همه در آن سهیم هستیم.

شهروز برزگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره سلسله استیضاح‌ها مطرح در مجلس گفت: بحث استیضاح وزرا حق و ابزار نمایندگان است . نمایندگان به حوزه انتخابیه خود مراجعه می‌کنند و کارها را انجام نشده می‌بینند، درنتیجه تصمیم به استیضاح وزرا می‌گیرند و این طبیعی است؛ استیضاح‌ها کار مردم است و زنگ خطری برای دولت است که مدیریت کنند و کار را برای مردم انجام دهند.

وی با بیان اینکه استیضاح‌های سیاسی برای فشار بر دولت در صحن علنی مجلس رای نمی‌آورد، تاکید کرد: برای جایگزینی وزیر اقتصاد چند گزینه مطرح شده اما هنوز قطعی و نهایی نشده است. شاید استیضاح وزیر اقتصاد یا برکنار کردن وزرا به این شکل درست نباشد. اقتصاد وابسته به شخص نیست که بگوییم با استیضاح یک وزیر درست می‌شود. شما جایی می‌بینید که وزیری کم‌کاری کرده و مجلس به این نتیجه می‌رسد که آن وزیر را برکنار کند. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تیم اقتصادی دولت گفت: اقتصاد ما در شرایط فعلی نیازمند تیم قوی و وزرایی است که با وزیر اقتصاد ‌هم‌سو باشند و از او حمایت کنند. تنها شخص وزیر موثر نیست. اگر وزیر دیگری بیاید و بخواهد همین رویه را ادامه دهد همین وضعیت خواهد بود و چیزی تغییر پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این استیضاح زنگ خطری برای دولت بود، اظهار داشت: این اخطاری بود که دولت تیم اقتصادی خود را تغییر دهد و رویکرد و رویه خود را عوض کند تا آن نتیجه مطلوب به سرانجام برسد. وضعیت باید به این شکل پیش رود که یک تیم اقتصادی قوی ایجاد و روش‌های جدید وجود داشته باشد تا مردم اعتماد کنند و طلا و ارزی که برای روز مبادا ذخیره کرده‌اند را به بازار تزریق کنند.

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه این وضعیت اقتصادی بهبود پیدا خواهد کرد، ابراز داشت: شواهدی داریم که نشان می‌دهد وضعیت ارز و طلا در کشور ساماندهی می‌شود. این حبابی که ایجاد شده بود باید به نحوی برطرف می‌شد که در حال انجام است و مجلس هم از طرفی باید این تلاش را تقویت کند تا بازار به شرایط عادی خود بازگردد.

نماینده مردم سلماس گفت: چرخش پول و سرمایه باید در بازار باشد، اگر پول و سرمایه در خانه‌ها باشد در نهایت خود مردم متضرر می‌شوند. تیم اقتصادی باید این اعتماد مردم را جلب کند تا مردم به بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت اعتماد کنند و همگام با دولت قدم بردارند، اگر مردم همراه نباشند و همراهی نکنند و روندها مثل زمان آقای کرباسیان ادامه پیدا کند، شما قوی‌ترین اقتصاددان جهان را هم که بیاورید باز هم همین آش و همین کاسه است. 

برزگر درباره انتقاد اصلاح‌طلبان به دولت عنوان کرد: فکر می‌کنم بخشی از این حرکت سیاسی است. اصلاح‌طلبان به طور قاطع از آقای روحانی حمایت کردند و وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که خود اصلاح‌طلبان که برای دولت روحانی تبلیغ و او را کمک کردند که در دور دوم هم رای بیاورد توسط مردم تحت فشار هستند که مردم دارند کم‌کم خورده می‌گیرند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس یادآور شد:  اگر پای حرف اصلاح‌طلبان بنشینیم و وضعیت به زمان انتخابات برگردد اصلاح‌طلبان راهی جز حمایت از آقای روحانی نداشتند. تقصیر را به گردن یک نفر انداختن و تنها دولت را مقصر دانستن به جای کمک کردن، ظلم مضاعفی در حق دولت است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مقصر این وضعیت فقط دولت نیست و این شرایط یک‌ساله و دوساله و پنج‌ساله به وجود نیامده بلکه تورم و کلنگ‌زنی‌ها و وضعیت سیاسی جریان‌ها و تریبون‌های مختلف همه وضعیت کشور را امروز به این نقطه‌ای رسانده که همه در آن سهیم هستیم.

وی تاکید کرد: استیضاح در زمان کلیه دولت‌ها هم بوده و جزو اختیارات مجلس است. مجلس با توجه به اختیارات نظارتی تلنگری به دولت می‌زند. مجلس آگاه است که با تغییر یک فرد ساختار در یک سیستم عوض نمی‌شود بلکه تلنگری است که در واقع ناشی از کنش‌ها و نیاز جامعه است تا وزیر بعدی بداند که اشکال کار کجا بوده است.

برزگر گفت: اگر مجلس هم دست روی دست بگذارد می‌گویند مجلس هم هیچ‌کاری انجام نداده است. در بحث سوال از رئیس جمهور توجه شود که چند نفر امضا کردند و چند نفر رای دادند. همین چهار سوالی که نمایندگان قانع نشدند درد همه جامعه است در حالی که این سوالات اگر در امریکا و بهترین کشورهای دنیا هم پرسیده شود باز قانع نخواهند شد. مجلس در راس امور است و باید در راس امور بودن خود را نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز