خبرگزاری کار ایران

فرهاد تجری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

روحانی هرآنچه که لازم بود را گفت/ ممکن است مشاوران رئیس‌جمهور مشورت‌های خوبی ندهند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۹۳۰

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: شاید روحانی تلاش لازم مورد انتظار بعضی از نمایندگان را نداشته باشد اما به معنای اینکه ایشان تعمدا بخواهد فرصتی برای ضربه به منافع ملی فراهم کند که قطعا اینطور نیست و خیلی جاها مواضع اصولی گرفتند اما نقد‌های جدی به رفتار ایشان هست.

فرهاد تجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره رویکرد رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالات مجلس شورای اسلامی  گفت: رئیس‌جمهور با شخصیتی فرا قوه‌ای به عنوان مجری قانون اساسی یا فردی روحانی و به عنوان فردی که بعد از مقام معظم رهبری شاید نفر دوم نظام است، ملاحظات و شان و شخصیتی دارد که هر رفتاری زیبنده ایشان نیست.

وی با بیان اینکه تجربه تلخی در سوال از رئیس‌جمهور پیشین داشتیم، تاکید کرد:‌ روز سوال از رئیس‌جمهور شاهد نمایش اخلاق بودیم و اینکه نمایندگان قانع شدند یا نشدند این‌ها فرع موضوع است و مدیریت کشور بر عهده همه است هم دولت و هم مجلس و هم قوه قضائیه؛ اما نحوه دیالوگ و و رفتارهایی که در مجلس دیدیم رفتارهایی بود که از کارگزاران نظام از جمله رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس همین انتظار می‌رفت که موازین اخلاق مدیریتی و حرفه‌ای و کاری را بتوانند رعایت کنند.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی براینکه «در تصمیمات با فکر جمعی مشورت می‌کند» خاطرنشان کرد: به نظر من، رئیس‌جمهور هرآنچه که لازم بود را گفت. در خیلی جاها افراد و شخصیت‌ها و گروه‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند اما رئیس‌جمهور قطعا با افرادی مشورت می‌کند و برای یک مدیر ارشد نظام همین انتظار هم هست. ممکن است مشاوران مشورت‌های خوبی ندهند اما یک رئیس‌جمهور قطعا برای مدیرت کشوری با این همه مشکلات و سلیقه‌ها و ظرفیت‌ها با نگاه جامع باید به مسائل بپردازند.

این نماینده مجلس دهم درباره  اختلاف نظر نمایندگان مبنی بر ارجاع و عدم ارجاع سوالات به قوه قضائیه، گفت: به اعتقاد من بحثی نبود که بخواهد به قوه قضائیه ارجاع شود ضمن اینکه جرم و قصور یا تخلف تعمدی در رفتار رئیس‌جمهور نیست. شاید تلاش لازم مورد انتظار بعضی از نمایندگان را نداشته باشد اما به معنای اینکه ایشان تعمدا بخواهد فرصتی برای ضربه به منافع ملی فراهم کند قطعا اینطور نیست و خیلی جاها مواضع اصولی گرفتند اما نقد‌های جدی به رفتار ایشان هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز