خبرگزاری کار ایران

در ایروان مطرح شد؛

تاکید هیات پارلمانی ایران و وزیر انرژی ارمنستان بر اتمام به موقع فاز سوم انتقال برق

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۹۲۰

هیات پارلمانی کشورمان در دیدار با وزیر انرژی ارمنستان بر اتمام به موقع فاز سوم انتقال برق میان دو کشور تاکید کردند.

 

به گزارش ایلنا، سیدکاظم سجادی، سفیر کشورمان در ایروان در دیدار گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از ارمنستان و ملاقات با آرا گریگوریان، وزیر انرژی این کشور، این سفر را فرصت مناسبی برای توسعه روابط فیمابین واستفاده از ظرفیت‌‌‌‌‌های مجالس دو کشور برای تصویب قوانین مناسب در راستای شکوفایی روابط دو جانبه ارزیابی کرد.

همچنین رمضانعلی سبحانی‌‌‌‌فر، رییس گروه دوستی پارلمانی در مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون مشترک اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران ارمنستان را راهکار مناسبی برای توسعه روابط میان دو کشور تلقی کرد و آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت تصویب موافقتنامه‌‌‌های بین دو کشور را ابراز کرد.

وی با اشاره به مصوبات قبلی بین دو کشور در خصوص موضوعاتی نظیر خرید برق، انتقال محکومین و... آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت تصویب موافقت نامه تعرفه ترجیحی با اتحادیه اورآسیا را اعلام کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری و نهایی کردن خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان بر آمادگی شرکت مپنا برای اجرای پروژه‌‌های برقابی، خورشیدی و بادی در ارمنستان تاکید کرد. 

رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همکاری بیشتر میان دو کشور در منطقه آزاد مغری و ارس و ارتقای همکاریها در زمینه انرژی شد.

آرا گریگوریان، وزیر  انرژی ارمنستان نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های دو جانبه بر تسریع در اتمام پروژه خط سوم انتقال برق تاکید کرده و خواستار همکاری کشورمان در تاسیس نیروگاههای جدید در ارمنستان شد.

وی با اشاره به پتانسیل‌‌‌‌‌های فراوان همکاری در روابط بین دو کشور خواستار بهره‌‌‌برداری از تمامی این پتانسیل‌‌‌‌ها و فرصت‌‌‌ها شد.

وزیر انرژی ارمنستان همچنین از توسعه روابط میان مناطق آزاد ایران و ارمنستان و ارتقای تجارت و بازرگانی دوجانبه استقباݪ کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز