خبرگزاری کار ایران

شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اگر نتوانیم جلوی گرانی را بگیریم باید در حقوق‌ها تجدیدنظر کنیم/ نمایندگان اگر به انتخابات دور بعد فکر نکنند، می‌توانند مملکت را درست کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۴۷۸

یک عضو کمیسیون شوراها تاکید کرد: اگر قرار است همه چیز گران شود که شده و نقدینگی‌ها دوبرابر شود باید جبران بشود ضمن اینکه اگر نتوانند جلوی گرانی را بگیرند باید در حقوق کارگران و معلمان و ... تجدیدنظر بشود. انشالله که بتوانیم نفت بفروشیم تا بتوانیم از این محل اضافه کنیم.

شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره استیضاح‌ها‌ی وزرای دولت گفت: نماینده‌ها حق سوال و استیضاح دارند. حال که وضع مملکت چنین شده نمایندگان فکر می‌کنند که اگر از وزرا سوال کنند مشکلات حل می‌شود یا تصورشان این است که به جامعه بگویند ما کاری کردیم. به نظر من این استیضاح‌ها  هیچ تاثیری در درست شدن وضعیت کشور نخواهد داشت. 

وی تصریح کرد: باید در مورد مسائل اقتصادی انسجام داشته باشیم و اعتماد عمومی را ایجاد کنیم و مردم هم به‌جای دپو کردن کالاها همانند مردم ترکیه عمل کنند. برای ایجاد اعتماد عمومی باید زندانیان سیاسی آزاد و حصر برداشته شود و همه را به یک چشم ببینیم و خودی و غیر خودی نداشته باشیم، آنگاه اعتماد عمومی برمی‌گردد. 

این نماینده مردم تبریز با اشاره به حضور رحمانی‌فضلی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: به نظر من پاسخ‌های وزیر تا حدودی قانع‌کننده بود. متاسفانه بعضی از دوستان در مجلس این نگاه را در مورد استیضاح‌ها ندارند و فکر می‌کنند مملکت مال آنهاست. اگر بخواهیم ملت پشت نظام باشد باید همه را به یک چشم ببینیم. مخصوصا نظارت‌ها هم باید اصلاح شود مثلا در تبریز خیلی‌ها که رد صلاحیت شدند لایق‌تر از من بودند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: مجلس اگر می‌خواهد اعتماد برگردد باید ریشه این صندوق‌ها را درآوریم که ببینیم چه کسانی پشت این صندوق‌ها بودند و به چه مجوزی از منابع بانک مرکزی برداشت می‌کنند.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: این پیشنهاد آقای کامران مبنی بر تحقیق و تفحص فکر نکنم عملی باشد چون هیج‌کس نمی‌گوید "ماست من ترش است"  ولی اگر تصویب شود می‌تواند تاثیر داشته باشد. به نظر من نمایندگان بیشتر به فکر حوزه انتخابه هستند و این هم از سیستم انتخابات ما ناشی می‌شود. ما الان در کمیسیون بررسی می‌کنیم که انتخابات استانی و حزبی شود. الان در شهرهای بزرگ که انتخاباتشان حزبی است نتیجه بهتری حاصل شده است.

وی ابراز داشت: تحقیق و تفحص بد نیست تا مشخص شود که مجلس چکار می‌کند. البته آقای کامران بیشتر مسائل هزینه‌ای را مدنظر قرار داده است. مجلس می‌تواند مملکت را درست کند امابه شرطی که نمایندگان، دوره بعدی و حوزه انتخابیه را فراموش کنند، البته به حوزه انتخابیه هم بروند ولی برای مجلس هم کار شود تا نتیجه بگیریم. مجلس اگر ملی فکر کند همه چیز درست می‌شود.

بی‌مقدار با اشاره به درخواست مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از بانک مرکزی اظهار کرد: تحقیق و تفحص خوب است چراکه شفافیت ایجاد می‌کند اما متاسفانه بعد از تحقیق و تفحص هم گزارش‌ها به شفافیت خوانده نمی‌شود یعنی به کلیات می‌خوانند. این موقعیت کشور ما در جهان و مبارزه‌ای که با امریکا داریم بی‌تاثیر نبوده است. هرکسی در مورد سیاست خارجی و دفاع اظهارنظر می‌کند شاید با این کار بگوییم خارجی‌ها را می‌ترسانیم اما در ذهن مردم ایجاد شبهه می‌کند. 

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه فروش نفت دولت کاهش یافته است، گفت: درآمد دولت بیشتر نشده  البته به ریال شاید زیاد شده باشد. اگر قرار است همه چیز گران شود که شده و نقدینگی‌ها دوبرابر شود باید جبران بشود ضمن اینکه اگر نتوانند جلوی گرانی را بگیرند باید در حقوق کارگران و معلمان و ... تجدید نظر بشود. انشالله که بتوانیم نفت بفروشیم تا بتوانیم از این محل اضافه کنیم. 

وی با اشاره به برنامه دولت برای تامین کالاهای اساسی گفت:‌ دولت گفته که برای مواد غذایی دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومتنی اختصاص می‌دهد و نمی‌گذاریم گران شود اما همین را هم نتوانستند کنترل کنند به عنوان مثال مرغ حدود ۱۱ هزار تومان شده است. امیدواریم به این خانوارها و کارگرانی که با حقوق پایین زندگی می‌کنند باید بسته‌های حمایتی داده شود در غیر این صورت زندگی‌شان سخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز