خبرگزاری کار ایران

لاهوتی:

دولت تا چه زمانی می‌خواهد سریال تفکیک وزارتخانه‌ها را ادامه دهد/ ژنرال‌های اقتصادی ما کجا هستند؟

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۶۶۲

نماینده لنگرود خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس اداره امور استخدامی در کشور گفت: آقای روحانی، آقای انصاری در این شرایط ما باید به اقتصاد کشور بپردازیم. در آمریکا یک اتاق فکر علیه ما تشکیل شده و مبارزه اقتصادی را آغاز کرده‌اند. ژنرال‌های اقتصادی ما کجا هستند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مهرداد لاهوتی در جریان لایحه دوفوریتی تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تعاون اجتماعی و کار و تعاون در مخالفت با این لایحه گفت:‌ دولت تا کی می‌خواهد سریال تفکیک وزارتخانه‌ها را ادامه دهد و چه زمانی می‌خواهد آن را به اتمام برساند.

وی خاطرنشان کرد: باید این وقت را برای رفع مشکلات اقتصادی بگذارد. چندین سال قبل در همین مجلس با استدلال‌های کارشناسی چندین وزارتخانه را با یکدیگر ادغام کردیم که هنوز به پایان نرسیده که بخواهیم امروز دوباره آنها را تفکیک کنیم.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه مگر در گذشته سه وزارتخانه کار، رفاه و تعاون نداشتیم، گفت: وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی چیست؟ مگر قرار نبود کارآفرینی داشته باشیم؟

وی ادامه داد: وزارت تعاون داشتیم و قرار بود این وزارتخانه ۲۵ درصد از سهم اقتصادی کشور را در دست بگیرد. آیا امروز توانسته حتی سه درصد اقتصاد را در دست داشته باشد که بخواهیم آن را تفکیک کنیم؟

وی ادامه داد: وزارت رفاه اجتماعی، کار و تعاون حلقه یک زنجیر هستند. دوستان من به مرکز پژوهش‌های مجلس سپردم که این مطلب را کارشناسی کنند. می‌دانید که برای تفکیک این وزارتخانه‌ها، ادارات کل، ساختمان‌ها و حتی اختصاص اعتبارات در خوشبینانه‌ترین حالت ۲.۵ تا ۳ سال زمان لازم است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس اداره امور استخدامی در کشور گفت: آقای روحانی، آقای انصاری در این شرایط ما باید به اقتصاد کشور بپردازیم. در آمریکا یک اتاق فکر علیه ما تشکیل شده و مبارزه اقتصادی را آغاز کرده‌اند. ژنرال‌های اقتصادی ما کجا هستند؟

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش سکه توسط مجاری قانونی گفت: خودتان سکه را فروختید و بعد گفتید خبر دارید که یک نفر سه هزار و ۵۰۰ سکه خریده؟ خودتان این تعداد را فروختید. افرادی که این سکه‌ها را خریدند خائن نیستند. امروز باید فکری به حال نقدینگی کنید نه ادغام وزارتخانه‌ها.

وی ادامه داد: در بند «الف» ماده ۲۸ قانون برنامه ششم بنا بود دولت خود را تا ۱۵ درصد کوچک و جمع‌وجور کند. بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی می‌گوید باید ساختار منظمی برای دولت تعریف کنیم.

لاهوتی خطاب به مسعود پزشکیان که ریاست مجلس را برعهده داشت، گفت: آقای پزشکیان سال گذشته بودجه ما ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۲۷۶ هزار میلیارد تومان رسید. کجای دنیا از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای کشور ۲۷۶ هزار میلیارد تومان آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود. دوستان یکبار برای همیشه به این سریال تفکیک وزارتخانه‌ها توسط دولت پایان دهیم و خواهش می‌کنم حتی یک رای موافق به این لایحه ندهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز