خبرگزاری کار ایران

در جریان سوال از حجتی مطرح شد؛

لاهوتی: تمام مشکلات ما در بحث مرغ و دام و طیور زیر سر یک نفر است

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۵۰۸

نماینده لنگرود تاکید کرد: واردات ۳ میلیون تن برنج، به کشاورزان ضربه سنگین وارد کرده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مهرداد لاهوتی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داشت، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش اظهار داشت: یک روزی ما وقتی به سراغ وزارت کشاروزی می‌آمدیم و می‌گفتیم که چرا اینچنین واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی انجام می‌شود به ما پاسخ می‌دادند که این مسئولیت برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما ما در همین مجلس قانون واردات را تصویب کرده و این مسئولیت را به عهده وزارت کشاورزی گذاشتیم و دیگر نمی‌توانید بگویید که اختیار ندارید.

وی وزیر جهاد کشاورزی را خطاب قرار داد و با بیان اینکه کدام کشور چنین بلایی سر خود می‌آورد، گفت: ما حدود ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می‌کنیم اما بالغ بر سه میلیون تن برنج وارد کشور می‌شود و این مساله به کشاورزان ضربه سنگین وارد کرده است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین به بحث واردات گندم هم اشاره کرد و با انتقاد نسبت به سیاست‌های نظارت جهاد کشاورزی در این حوزه گفت: در همین کشور بنا بر آنچه در صداوسیمای رسمی کشور به نمایش درآمد گندم را کیلویی ۸۰۰ تومان وارد کرده و با موادی مخلوط کردند و کیلویی هزار و ۳۲۰ تومان فروختند و بعد هم جشن خودکفایی گندم گرفتند. اگر کارشناسی در وزارتخانه مغرضافه چنین کرده باید با او برخورد کنید و در غیر این صورت این شما هستید که باید پاسخ بدهید و نه اینکه به من پاسخ دهید بلکه باید به ملت پاسخگو باشید.

لاهوتی ادامه داد: این مشکل صرفا مربوط به شمال کشور نبوده و نمایندگان خراسان و دیگر استان‌های تولیدکننده ابریشم می‌دانند که زمانی هزار و ۱۰۰ تن ابریشم تولید می‌کردیم و تعرفه آن ۲۲۰ تومان بود که وضعیت نامساعدی داریم.

وی با اشاره به درگیری‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده و چین اعلام کرد: متاسفانه آنچه ما از آن حرف می‌زنیم را ترامپ عمل می‌کند و دیدیم که چگونه تعرفه کالاهای چینی را افزایش داد تا تولیدات داخلی این کشور مورد حمایت قرار گیرد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در ادامه سخنانش وزیر جهاد کشاورزی را خطاب قرار داد و گفت: من نوکر شما هستم. من خاک پای شما هستم من برای شما و شخصیت حقیقی‌تان احترام ویژه‌ای قائلم. اما این شما هستید که باید مشکلات را حل کنید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بحث واردات موز و سیب نیز اشاره کرد و گفت: شما در این سال‌ها مقادیر زیادی موز وارد کشور کردیم همچنین چیزی حدود ۵۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها مانده. بهترین نوع این سیب که باید کیلویی هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شود با کیلویی ۵۰۰ تومان هم به فروش نمی‌رسد.

لاهوتی به بحث واردات مرغ و دام و طیور نیز اشاره کرد و با بیان اینکه قصد ندارد از شخص خاصی نام ببرد تصریح کرد: تمام مشکلات ما در بحث مرغ و دام و طیور زیر سر یک نفر است. هنگامی که شما وزیر شدید ما در کشور ۳۲۰ میلیون تن گوشت قرمز تولید می‌کردیم که این رقم اکنون به ۶۵ میلیون تن رسیده است و همه این مشکلات به خاطر چهار نفر است که از برزیل گوشت وارد می‌کنند.

نماینده لنگرود در بخش دوم سخنانش بار دیگر به وضعیت تولید و واردات ابریشم در کشور اشاره کرد و گفت: تعرفه ابریشم ۲۰۰ درصد بوده اما امروز این تعرفه صفر است.

وی در ادامه وزیر جهاد کشاورزی را خطاب قرار داد و اعلام کرد:‌ شما هم در جلسات خصوصی عرایض بنده را قبول می‌کنید اما اینجا نمی‌پذیرید. خواهشم این است که همینجا هم بگویید که حرف من را قبول دارید اما نمی‌توانید که کار را انجام دهید. بگویید که در ید قدرت من نیست که با این باند مافیایی واردات مقابله کنم.

نماینده لنگرود در مجلس اضافه کرد: امروز بهترین برنج ایرانی در دست کشاورز مانده و این در حالی است که این محصول با مشقت و رنج فراوان تولید می‌شود. این برنج نیست، به رنج است. اکثر زنان ما آنقدر در آب مانده‌‌اند روماتیسم گرفته‌اند و در این شرایط بیش از سه میلیون تن برنج وارد کشور می‌شود. واقعا شما نمی‌دانید چه کسی این میزان برنج را وارد می‌کند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس بار دیگر وزیر جهاد کشاورزی را خطاب قرار داد و گفت: شما در سه ماه گذشته سه نامه نوشتید. یک بار نوشتید برنج وارد شود، ما آمدیم دستتان را بوسیدیم و خواهش کردیم که چنین نکنید و بعد شما دوباره نامه نوشتید که برنج وارد نشود. اما متاسفانه دوباره آن صاحبان قدرت فشار وارد کرده و امروز نامه نوشتید که برنج وارد شود.

لاهوتی در پایان سخنانش همچنین به وضعیت نامساعد کشاورزان چایکار اشاره کرد و با بیان اینکه هفت هزار تن از چای اعلای محصول چایکاران ایرانی از بین رفت خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شما کشاورز شریف ما را که با عشق کار می‌کرد سرایدار ثروتمندان و سرمایه‌داران کردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز