خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در تذکری:

اختصاص۳۲۰۰ میلیارد تومان از مالیات شهرداری‌ها برای هدفمندی یارانه‌ها خیانت است

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۸۵

یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس با انتقاد نسبت به نحوه تصویب حدود ۲۰۰ ردیف بودجه‌ای ازسوی لاریجانی گفت که در یکی از این مصوبات، قرار است ۳۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها برای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد که این بالاترین خیانت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مهرداد لاهوتی بائوج در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۸۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: آقای لاریجانی در جریان تصویب لایحه بودجه در آخرین روز، حدود ۲۰۰ ردیف بودجه را یک‌جا رای گرفت و این درحالی است که برخی بندها در این میان وجود داشت که نمایندگان از آن بی‌اطلاع بودند.

وی افزود: آقای لاریجانی عملاً یک کتابچه بودجه را با یک رای به تصویب رساند که اتفاقاً معمولاً در مجلس چنین مسائلی عرف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از این ردیف‌ها اعلام کرد: از روز گذشته متوجه اتفاقی شدیم که برخی همکاران تایید و بعضی رد می‌کنند. بر اساس آن ۳۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها برای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد که این بالاترین خیانت است.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور خاطرنشان کرد: این درست نیست که دولت همچون یک حلقه واصل این پول را وصول کند. در بحث درمان نیز دیدیم که قرار شد دولت یک درصد از مالیات ارزش افزوده را وصول، و به بخش سلامت تخصیص دهد.

نماینده لنگرود در مجلس اعلام کرد: بعضی شهرداری‌های کوچک امروز حتی برای پرداخت حقوق کارکنان با مشکل روبرو هستند. اتفاقاً این پول را مردم تامین می‌کنند و چگونه می‌شود که وقتی دولت صرفاً یک واسطه است، ۳۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد را دریافت کند.

لاهوتی از مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، درخواست که نسبت به رسیدگی به این مسئله دستور لازم را صادر کند و در پایان گفت: امروز لایحه مربوط به افراد دارای معلویت را تصویب کردیم و این درحالی است که خزانه‌داری تخصیص مربوط به بهزیستی را پرداخت نکرده اما تخصیص مربوط به کمیته امداد را پرداخت کرده است و خواهشمان این است که دستور دهید تخصیص مربوط به خزانه‌داری نیز پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز