خبرگزاری کار ایران

دریادار خانزادی خبر داد:

اعزام دو ناو نیروی دریایی ارتش به آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۷۶۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری رقابت‌های تیراندازی یگان‌های شناور و ناو موشک‌انداز در کشور آذربایجان تاکید کرد: دو ناو نیروی دریایی ارتش به آذربایجان اعزام می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حسین خانزادی در حاشیه دیدار با دانشجویان شانزدهمین دوره جامع‌‌‌پذیری دانشگاه‌‌‌‌‌های افسری ارتش گفت: طبق فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا که نیروی دریایی را یک نیروی سیاسی، علمی، بین‌‌‌المللی و نظامی عنوان کرده‌‌‌اند، در راستای بعد بین‌‌‌‌المللی نیروی دریایی، در ماه‌‌‌‌های گذشته میزبان بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران تحت عنوان اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند بوده‌‌‌ایم و همچنین در مرداد ماه اولین دوره مسابقات غواصی نیروهای دریایی تعدادی از کشورهای جهان به میزبانی نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) این نیرو برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را همدلی و مودت بین نیروهای دریایی منطقه خزر دانست و اظهار داشت: این مسابقات در قالب جام دریا در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد که همزمان با مسابقات غواصی نظامی در ایران، رقابت‌‌های تیراندازی یگان‌‌‌های شناور و ناو موشک‌‌انداز در کشور آذربایجان برگزار می‌‌‌‌شود که در همین راستا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دو فروند ناو خود را برای شرکت در این مسابقات سه‌شنبه به آذربایجان اعزام خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بعد پیشرفت علمی این نیرو تصریح کرد: عامل اصلی پیشرفت علمی در نیروی دریایی موضوع خودکفایی است. نیروی دریایی ارتش پس از جماران ادامه ساخت و ساز ناوشکن‌‌‌ها را آغاز کرده و همچنین تا پایان امسال ناوشکن دماوند را پس از تغییرات در ساختار برای متناسب‌‌‌تر شدن با شرایط دریای خزر خواهیم داشت. در ناوگان جنوب نیز ناوشکن سهند که مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و پس از اندکی اصلاحات به این ناوگان ملحق می‌‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز