خبرگزاری کار ایران

با تصویب ماده ۹ لایحه حفاظت از خاک، وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی را سلب می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۳۷۷

نماینده مردم رودسر خاطرنشان کرد: استفاده از کود و سموم و نحوه بکارگیری و میزان بکارگیری آن متولی‌اش جهاد کشاورزی است اما با این کار ما وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی را از او سلب می‌کنیم و به وزارت بهداشت می‌سپاریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسدالله عباسی در جریان بررسی ماده ۹ لایحه حفاظت از خاک با اشاره به اصول ۵۰، ۱۳۷ و ۱۳۸ قانون اساسی اخطار خود را اعلام کرد و گفت: در اصل ۵۰ به موضوع حفاظت از محیط زیست اشاره شده که نسل امروز و فردای ما باید بتوانند حیات رو به رشد داشته باشند و وظیفه عمومی این است که هر فعالیت اقتصادی و غیراقتصادی که به محیط زیست آسیب برساند، باید طبق این اصل دوباره بررسی شود.

نماینده مردم رودسر خاطرنشان کرد: اصل ۱۳۷ و ۱۳۸ وظیفه وزرا را مشخص کرده و مسئولیت وزرا در برابر مردم و مجلس را مطرح کرده است.

وی افزود: استفاده از کود و سموم و نحوه بکارگیری و میزان بکارگیری آن متولی‌اش جهاد کشاورزی است اما با این کار ما وظیفه ذاتی وزارت جهاد کشاورزی را از او سلب می‌کنیم و به وزارت بهداشت می‌سپاریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما می‌توانیم این ماده را طبق برنامه ششم هماهنگ کنیم، گفت: این ماده باید به کمیسیون برگردد و اصلاح شود و یا اینکه کلا این ماده را حذف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز