خبرگزاری کار ایران

صدر اعظم اسبق اتریش:

اروپا باید تصمیم ترامپ را به چالش بکشد/ تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا علیه ایران نقض قوانین بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۴۳۵

صدر اعظم اسبق اتریش گفت: اروپا، روسیه، چین و تجار بین المللی باید برخیزند و تصمیم آمریکا را در سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی به چالش بکشند. ما باید علیه این تصمیم بایستیم. مسئله بر سر اصول است. ما بعد از جنگ جهانی دوم، امپراطوری بسیار مثبتی از این قوانین ایجاد کردیم و باید از این هنجارها و استانداردها دفاع کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک «ولفگانگ شوسل»، صدر اعظم اسبق اتریش، اروپا، روسیه و چین را موظف به ایستادگی علیه تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای دانسته و با به چالش کشیدن این تصمیم در سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی از قوانین و هنجارهای بین‌ المللی دفاع کرد. 

بر اساس این گزارش صدراعظم اسبق اتریش در حاشیه اجلاسی در مسکوگفت: توافق هسته‌ای ایران توافقی چندجانبه بوده و خروج آمریکا از آن، مصداق نقض قوانین بین‌المللی است. 

«شوسل» گفت: اروپا، روسیه، چین و تجار بین‌المللی  باید برخیزند و تصمیم آمریکا را در سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی به چالش بکشند. ما باید علیه این تصمیم بایستیم. مسئله بر سر اصول است. ما بعد از جنگ جهانی دوم، امپراطوری بسیار مثبتی از این قوانین ایجاد کردیم و باید از این هنجارها و استانداردها دفاع کنیم.

«شوسل»  تاکید کرد که تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا علیه کشورها یا کمپانی‌هایی که با ایران ارتباط دارند، نقض قوانین بین‌المللی است. 

وی گفت: اگر همه ما برخیزیم، بر سیاست‌های آمریکا تأثیر خواهد داشت، چرا که آمریکا، ترامپ نیست. سنا، کنگره، افکار عمومی، سازمان‌های غیردولتی، جامعه مدنی و بازارهای مالی هم در آنجا هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز