خبرگزاری کار ایران

سالاری:

شهردار تهران باید در اتاق شیشه‌ای بنشیند

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۹۶

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شهردار تهران باید در اتاق شیشه‌‌‌ای بنشیند و تمام مسائل در حوزه شهر تهران باید شفاف باشد.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری دیروز در سومین کنگره حزب وحدت و همکاری ملی گفت: من به حزب وحدت و همکاری ملی تبریک می‌گویم که عضویتش در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تایید شده است. 

وی درخصوص مدیریت شهری و جایگاه شهردار تهران اظهارداشت: جایگاه شهردار تهران جایگاه ممتازی است و تصمیم‌‌‌گیری درخصوص انتخاب شهردار از این نظر که همه افکارعمومی آن را رصد می‌کند، مهم و اساسی است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کیفیت زندگی در تهران مطلوب نیست و به وضعیت بحرانی رسیده است، باید در این زمینه تلاش فراوان کرد، تصریح کرد: تا زمانی که مطالبات مردم تغییر نکند و دغدغه‌‌‌های مردم تغییر نکند، کسی نمی‌تواند کار اساسی انجام دهد.

سالاری ادامه داد: شهردار تهران باید در اتاق شیشه‌‌‌ای بنشیند و تمام مسائل در حوزه شهر تهران باید شفاف باشد. 

وی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت زندگی در شهرها باید ابتدا به اسناد فرارفت رجوع کنیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا برای توسعه پایدار شهری اولین گام تدوین قانون مدون آن شهر است که منجر به تدوین طرح جامع و ابلاغ و اجرای آن می‌شود. در شهر تهران چندین بار طرح جامع تدوین شد اما طرح جامعی که منجر به تدوین طرح تفصیلی ذیل آن شد، طرح جامعی بود که در سال ۱۳۸۶ تدوین شد.

قائم مقام حزب همبستگی با بیان اینکه متاسفانه در فرایند تدوین طرح جامع به هیچ عنوان شهروندان و ذی‌نفعان شهر و همچنین نمایندگان مردم در شوراها و تشکل‌های صنفی نقشی نداشتند، ابراز داشت: سندی که امروز ملاک عمل برای سایر اقدامات و تصمیمات شهر قلمداد می‌شود یعنی طرح جامع، به هیچ عنوان در فرآیند تدوین آن شهروندان دخالتی نداشته‌اند و مجموعه‌ای از حاکمیت آن را تدوین و ابلاغ کرده است.

سالاری افزود: اگر به دنبال ارتقای کیفیت زندگی هستیم قطعاً بدون داشتن رویکرد شهروندمحوری این امر محقق نخواهد شد. متاسفانه در تدوین طرح‌ها مردم را شرکت نداده‌ایم و همین قوانینی که وضع کرده‌ایم قابلیت اجراء ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز