خبرگزاری کار ایران

شیرزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

راه مقاومت در برابر تصمیم ترامپ، وفاق ملی است/ دولت با منابعی که در دست دارد، بازار را کنترل کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۸۷۹

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز در شرایطی هستیم که دشمن صراحتا می‌گوید می‌خواهد ایران را نابود و یا آن را تجزیه کند لذا ما در کشور باید یکدیگر را یاری کنیم و از اختلافات قابل گذشت بگذریم و به سیاست خارجی توجه داشته باشیم.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تاثیرات خروج آمریکا از برجام گفت: عمده تاثیرات این تصمیم در زمینه اقتصادی است و ما به هیچ وجه با آمریکا تنش نظامی و جنگ نخواهیم داشت حتی تنش دیپلماتیک هم نداریم.

وی تصریح کرد: اقداماتی که طی چند روز گذشته از سوی آمریکایی‌ها وجود داشته تاثیرات اقتصادی منفی خود را داشته است و امکان دارد درآینده  داشته باشد. فعالان اقتصادی هم خود را با شرایط اقتصادی هماهنگ خواهند کرد. بعد از برجام تصور می‌شد که سرمایه‌گذاران خارجی در زمان اوباما به ایران سرازیر شوند اما این اتفاق رخ نداد، هر چند که می‌شد بهتر عمل کرد. اکنون در این دوره ترامپ تلاش می‌کند که رونق تجاری به بازار ایران تزریق نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه توقعات فعالان اقتصادی کم شده است و به واقع‌بینی نسبی خواهد رسید، یادآور شد: امکان دارد ما در آینده بتوانیم رونق تجاری را شاهد باشیم اما در دوره ترامپ دستیابی به آن قدری مشکل‌تر است این تصور هم که مردم ما دچار کمبود خواهند شد و یا اقتصاد ما فروخواهد ریخت اشتباه است چرا که بعید است که ما به آن دوره تحریم‌های کمرشکن برگردیم.

شیرزاد با بیان اینکه ما باید در برابر این تصمیم مقاومت اقتصادی داشته باشیم، تاکید کرد: آنچه از شرایط جهانی می‌توان نتیجه گرفت این است که در دوره اوباما شرایط نسبتا بهتری وجود داشت اما به دلیل حساسیت‌ها و گذر زمان از دست رفت. ما زمانی که فرصت داریم باید فعالیت خود را افزایش دهیم و زمانی که با مشکل مواجه هستیم باید مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما باید به ظرفیت مولد دست پیدا کنند، اظهار کرد: آنچه می‌تواند این مقاومت را  در برابر تصمیم ترامپ فراهم آورد همبستگی و وفاق ملی است هر چند که به طور طبیعی سلایق مختلفی در ایران وجود دارد اما امروز در شرایطی هستیم که دشمن صراحتا می‌گوید می‌خواهد ایران را نابود و یا آن را تجزیه کند لذا ما در کشور باید یکدیگر را یاری کنیم و از اختلافات قابل گذشت بگذریم و به سیاست خارجی توجه داشته باشیم.

شیرزاد با بیان اینکه در حوزه تهدیدهای خارجی بین جناح‌های مختلف سیاسی در کشور اتحاد وجود دارد، تصریح کرد: برخی در شرایط کنونی می‌گویند اگر از برجام خارج شویم به نفع ماست. اما تا آنجایی که بین جریان‌ها می‌توان شناختی داشت این بحث التهابات را در کشور ما بیشتر می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: کاهش حجم هزینه‌های دولت و افزایش بهره‌وری در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و انجام آن به وسیله دستورالعمل‌های تنها ظاهری و با شعار همراه خواهد بود. کاهش حجم هزینه‌های دولت را باید به برنامه‌ریزی‌های درازمدت محول کرد.

وی با اشاره به وضعیت ارز در کشور گفت: دولت سعی کرده به تقاضاهای ارزی پاسخ دهد اما خرید و فروش‌های ارز در خیابان اهمیت قابل ملاحظه‌ای ندارد چرا که اگر دولت با منابعی که در دست دارد ارز را به دست متقاضیان برساند می‌تواند بازار را کنترل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز