خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم در گفت‌و‌گو با ایلنا:

خروج آمریکا از برجام تاثیری بر فعالیت‌های علمی‌وفناوری ایران ندارد/ ۳ سال است که ارتباطی با آمریکا نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۷۹۸

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری بر ارتباطات علمی و فناوری ایران ندارد، گفت: آمریکا اصلا جزو کشورهای هدفِ ارتباط علمی و فناوری ما نبوده است.

حسین سالارآملی (قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا خروج آمریکا از برجام، تاثیری در ارتباطات علمی و بین المللی ما دارد یا خیر؟ اظهار داشت: آمریکا اصلا جزو کشورهای هدفِ ارتباط علمی و فناوری ما نبوده است، لذا از حدود ۲-۳ سال پیش ارتباط سیستماتیک و نظام‌مندِ علمی و فناوری با آمریکا نداشتیم و به همین دلیل تقریبا اثرش در حد صفر است و تاثیری بر روی فعالیت های علمی و فناوری ایران ندارد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان این مطلب که عمدتا فعالیت‌های علمی ما با کشورهای اروپایی، چین، کره جنوبی و روسیه در حوزه فعالیت‌های استراتژیک خلاصه می‌شود، افزود: ایران در منطقه صرفا علم خود را به کشورهای همسایه و مسلمان می دهد و با این کشورها ارتباط خوبی دارد.

سالارآملی با اعلام اینکه در سال ۹۶، ۴۱۷ پروژه تحقیقاتی فی مابین دانشگاه‌های برتر ایران با دانشگاه های معتبر دنیا داشتیم، خاطرنشان کرد: به طور متوسط هر هفته ۱۱ هیات علمی از کشورهای دیگر برای حضور در سمینارها، کنفرانس های علمی و برنامه ریزی برای دوره های مشترک به ایران آمدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز