خبرگزاری کار ایران

سردار رمضان شریف:

انتقال سفارت آمریکا به قدس می‌تواند موجب اتحاد میان گروه‌های مبارز فلسطینی شود/ رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط نظامی، دفاعی و روانی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۸۸۴

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: امروز نسل نوجوان فلسطینی وارد مبازرات شده‌اند و از شهادت و مجروحیت و اسارت هراسی ندارند و با تمام قدرت در راه آرمان فلسطین ایستادگی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سردار رمضان شریف در همایش سراسری رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی این شورا که در مشهدمقدس برگزار شد، با اشاره به ۷۰ سال اشغالگری و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، گفت: امروز نسل سوم و چهارم مردم فلسطین در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند.

وی نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به "روز جهانی قدس" را نشان از ژرف اندیشی و آینده نگری حکیمانه امام خمینی (ره) عنوان و تصریح کرد: این نامگذاری مقدس در طی سالیان متمادی توانسته موضوع "قدس" و مردم مظلوم و تحت ستم فلسطین را در کانون توجه جهان اسلام قرار دهد.

 رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: در برپایی روزجهانی "قدس"، علاوه بر موضوع فلسطین، بر وحدت جهان اسلام تاکید شده و این اقدام وحدت آفرین  موجب انسجام و همدلی هر چه بیشتر مسلمانان جهان شده است.

شریف نقطه عطف روز قدس را، موضوع وحدت شیعه و سنی توصیف کرد و اظهار داشت: افکار عمومی جهان اسلام و مسلمانان در روز قدس به یک همدلی و هم افزایی رسیده و شخصیت های مختلف در سراسر جهان که خود را حامی مردم فلسطین می دانند، با یکدیگرهم صدا ،منسجم و متحد می شوند.

وی با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی و تصمیم رئیس جمهورآمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس تصریح کرد: این طرح شیطانی نقض آشکار حقوق ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و حمایت از اشغالگری بوده و به طور قطع افکار عمومی جهان اسلام به این اقدام ننگین واکنشی جدی نشان خواهند داد. 

وی با تحلیل فرصت ها و تهدیدات پیش رو در این خصوص خاطرنشان کرد:  و حامیان استراتژی سازش و مقاومت شود، به این خاطرکه گروه های مبارز فلسطینی در نهایت به این نتیجه می رسند که مقاومت تنها راه مقابله بوده و سازش، همواره آنان را از مقصد دور کرده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس به مفهوم رسمیت دادن به اشغال قدس است، ابراز داشت: همه گروههای فلسطینی بیت المقدس را به عنوان پایتخت دولت فلسطین اعلام کرده بودند و با این عمل، با هم متحدتر و منسجم می شوند.

وی درخصوص آثار و پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بیان کرد: این عمل، روند سازش میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را که در حال پیشرفت و علنی شدن بود، با چالش جدی روبرو می کند، چرا که افکار عمومی نسبت به مسئله فلسطین و ظلم و جنایت رژیم غاصب اسرائیل حساس شده و بنابراین عربستان و دیگر کشورهای عربی در برقراری ارتباط با اسرائیل ملاحظات بیشتری اتخاذ می کنند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با اشاره به اینکه مسئله داعش و گروه های تکفیری، طی ساله‌ای اخیر مانع تمرکز مسلمانان بر مسئله فلسطین شده بود، یادآور شد: با جمع شدن قائله داعش، افکار عمومی به مسئله فلسطین حساس تر شده و یک جبهه مردمی بزرگ علیه اسرائیل شکل گرفته و نفرت عمیقی در ملت های منطقه به ویژه ملت سوریه نسبت به اسرائیل و سایر کشورهای حامی داعش شکل گرفته است.

شریف با تاکید بر اینکه به یاری خداوند متعال وعده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در مورد فلسطین تحقق خواهد یافت و رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، عنوان کرد: امروز نسل نوجوان فلسطینی وارد مبازرات شده اند و از شهادت و مجروحیت و اسارت هراسی ندارند و با تمام قدرت در راه آرمان فلسطین ایستادگی می کنند.

وی با اشاره به راه‍‍پیمایی روز جهانی قدس در سال جاری نیز گفت: این روز بزرگ در سال جاری پیام های مهم و تعیین کننده ای برای جهان خواهد داشت و عمق وجود مسلمانان جهان با سلائق و گرایش های مختلف با موضوع حمایت از مردم فلسطین و مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی همراه است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه همراهی و حضور میدانی مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی در صحنه های مختلف و مقاطع حساس، همواره موجب ناکامی و نا امیدی دشمنان نظام شده است، با تقدیر از عملکرد دفاتر شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این نهاد سال گذشته سالی پرکار را پشت سر گذاشت و به یاری خدا این روند مطلوب استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز