خبرگزاری کار ایران

سردار رمضان شریف:

میزان تقرب ما به گروه‌های فلسطینی به پایبندی آنها برای اضمحلال رژیم صهیونیستی وابسته است/ سران کشورهای عربی همیشه از پشت به فلسطین ضربه زدند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۵۵۲

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران گفت: به همه گروه‌های فلسطینی اعلام کردیم که میزان تقرب ما به آنها با میزان پایبندی آنها به اضمحلال رژیم صهیونیستی و آرمان فلسطین بوده است و مطمئن هستیم گروه‌های اصیل فسلطینی نزدیک‌ترین قرابت را با ایران دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار رمضان شریف در نشست خبری خود با اشاره به روز قدس عنوان کرد:  در آستانه سی و هشتمین سالگرد نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس توسط امام راحل هستیم. فلسطین از ۸۰ سال پیش با دسیسه انگلیس، آمریکا و صهیونیست بخشی از سرزمین مسلمانان اشغال شده و فراز و فرودهایی داشته است.

رییس ستاد مرکزی انتقاضه قدس اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی حذف یکی از پایه‌های اصلی قدرت آمریکا در منطقه و رسیدن ملت ایران به آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است و تاثیر زیادی بر آرمان آزادی بیت‌المقدس داشت. انقلاب اسلامی نگاه به فلسطین را عوض کرد. ما بعد از انقلاب شاهد بازگشایی سفارت فلسطین در تهران و تعطیلی سفارت اسرائیل بودیم. نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام قدس و فراهم کردن کمک برای افزایش توانمندسازی مردم در فلسطین و لبنان از دیگر اقداماتی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد. با ایجاد سپاه قدس نیز روند توانمندسازی فلسطین و لبنان افزایش یافت که نتیجه آن موفقیت‌هایی در جبهه مقاومت بود.

 او با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای روز قدس این است که اجازه نداد آرمان فلسطین فراموش شود، یادآور شد: امسال با چند مسئله مشخص در جغرافیای اسلام مواجه هستیم که روند امیدبخش به ما می دهد. بعد از ۶ سال از تشکیل خلافت خود خوانده داعش و رنجی که در سوریه و عراق ایجاد کرد، کسانی که از آن حمایت کردند امروز تحت مواخذه هستند. اینها نه تنها دستاوردی نداشتند بلکه باعث تقویت جبهه مقاومت شدند تا به محض جمع شدن بساط داعش برای رویارویی با رژیم صهیونیستی آماده شوند. روند پیش رو برای امت اسلامی موفقیت آمیز است. لبخند رژیم صهیونیستی در حال جمع شدن است.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس اضافه کرد: خبرهای خوبی را خواهید شنید. این‌ها از نظر سیاسی دستاوردی نداشتند و بساط آنها به زودی در منطقه جمع خواهد شد. سران کشورهای عربی همیشه از پشت به فلسطین ضربه زدند و افشای سناریوی کشورهای عربی برای این حکام رسوایی به بار خواهد آورد. اینها در میدان سیاسی و نظامی و افکار عمومی بازنده شدند.

سردار شریف اظهارکرد: رژیم صهیونیستی با وجود تلاش‌های رسانه‌ای در بدترین وضعیت خود قرار داشته و امروز بیشترین ترس را از شکست خلافت خود خوانده داعش دارد. رژیم صهیونیستی علاوه بر کمک‌های لجستیکی حتی مجروحان داعشی را کمک می‌کنند.

سردار شریف تاکید کرد: ایران رژیم صهیونیستی را دشمن خود می‌داند و رفتار و حمایت خاندان‌های قبیله‌ای منطقه از صدام را فراموش نمی‌کند. همیشه به خاطر داریم آنها در مقاطع مختلف علیه ملت ایران توطئه کردند اما همیشه سرشان به سنگ خورده است.

او با تاکید بر اینکه شک نکنید سرنوشت خاندان‌های قبیله‌ای منطقه چیزی جز سرنوشت حزب بعث نیست، گفت: ما کشوری با آرمان‌های قوی و رهبر قوی و ملتی امتحان پس داده و جمعیتی قابل توجه و نیروی نظامی قوی داریم و  قادر هستیم از آرمان فلسطین حمایت کنیم. به همه گروه‌های فلسطینی هم اعلام کردیم که میزان تقرب ما به آنها با میزان پایبندی آنها به اضمحلال رژیم صهیونیستی و آرمان فلسطین بستگی دارد و مطمئن هستیم گروه‌های اصیل فسلطینی نزدیک‌ترین قرابت را با ایران دارند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران عنوان کرد: بارها در طول تاریخ هشتاد ساله و در تاریخ سی و هشت سال گذشته اثبات شده نگاه به بیرون گروه‌های فلسطینی منفی است و نگاه به داشته خوشان قدرت می‌آفریند آنها از دفاع مقدس الهام گرفتند و جنگ ۳۳ روزه را با موفقیت انجام دادند.

سردار رمضان شریف اعلام کرد: تدارکات خوبی برای ایاب و ذهاب و حمل و نقل مردم در روز قدس ایجاد شده است. ۲۵۰۰ اتوبوس از محورهایی اصلی برای رساندن جمعیت به مراکز راهپیمایی تدارک دیده شده است. اورژانس و هلال‌احمر آمادگی دارند. مجموعه کالاهای فرهنگی و برپایی مراسم شب شعر و تبیین شرایط منطقه و آرمان فلسطین جزو برنامه‌های فرهنگی است و تولیدات حوزه چاپی نیز تدارک دیده شده است.

او گفت: امسال در روز قدس در بیش از ۹۰۰ شهر که امام جمعه دارند و در آنها نماز جمعه برگزار می شود راهپیمایی داریم. مبدا در همه شهرها مساجد بزرگ و مقصد محل برگزاری نماز جمعه خواهد بود. در تهران شروع مراسم راهپیمایی ساعت ۱۰:۳۰ و سخنران مراسم علی لاریجانی خواهد بود.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه قدس همچنین با بیان اینکه یک مسیر جدید در تهران اضافه شده است به مسیرهای نه گانه، مبدا همه راهپیمایی‌ها در سراسر کشور مساجد اصلی بزرگ شهرهای کشور و مقصد مصلی‌های برگزاری نماز جمعه است، مسیرهای راهپیمایی روز قدس در تهران را به شرح ذیل اعلام کرد:

مسیر شماره یک:

میدان امام حسین/ خیابان انقلاب/ دانشگاه تهران

مسیر شماره دو :

مسجد ابوذر/ خیابان ابوذر/ دانشگاه تهران  

مسیر شماره سه :

مسجد دارالااسلام/ میدان منیریه/ دانشگاه تهران  

مسیر شماره چهار :

مسجد امام زمان/ آزادی/دانشگاه تهران

مسیر شماره پنج

مسجد ابوالفضل/ میدان توحید/ دانشگاه تهران

مسیر شماره شش :

مسجد حضرت مهدی/ خیابان ستارخان/ دانشگاه تهران  

مسیر شماره هفت :

مسجد الجواد/ میدان هفت تیر/ دانشگاه تهران

مسیر شماره هشت :

مسجد امام جعفر صادق/ دانشگاه تهران

مسیر شماره نه

مسجد حضرت امیر/ خیابان امیرآباد/  دانشگاه تهران

مسیر شماره ده:

 مسجد جامع رسول اکرم تهران/ بلوار شاهد/  دانشگاه تهران

او این را هم گفت که شروع این مراسم ۱۰:۳۰ صبح است.

سردار شریف درباره تاثیر این راهپیمایی بر پیشبرد اهداف جبهه مقاومت گفت: سفره سرزمینی داعش در منطقه درحال جمع شدن است و از سوی دیگر شکافی که بین کشورهای عربی به وجود آمده و افشاگری‌هایی که علیه هم انجام دادند بر مسیر مبارزات مردم فلسطین تاثیرگذار خواهد بود. این افشا شدن ها به حضور ملت در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم فلسطین تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس درباره شعار امسال روز قدس گفت: شعار محوری امسال عبارت است از «روز جهانی قدس رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم فلسطین، زوال قطعی رژیم صهیونیستی».

او گفت: سال گذشته در ۱۲۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی که نسبت به محرومیت مردم فلسطین احساس وظیفه داشتند نزدیک ۲۳۰ راهپیمایی یا نشست پیرامون فلسطین داشتیم. امروز به برکت گسترش رسانه‌ها می توان با نشست های کوچک نیز فضاسازی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز