خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در اربیل:

همایش اقتصادی و تجاری ایران و اقلیم کردستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۰۹۳

همایش فرصت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در اربیل برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی عبادی، با اعلام این خبر گفت: همایش اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت سال جاری با مشارکت مقا‌م‌های حکومتی و اتاق‌‌‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی عراق و ایران در اربیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش که مقا‌م‌های وزارت بازرگانی و اتاق بازرگانی عراق مشارکت خواهند داشت، مقام‌های وزارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین اتاق‌‌‌های بازرگانی جمهوری اسلامی ایران مشارکت می‌کنند،‌ اظهار داشت: مشارکت استانداران جمهوری اسلامی و جلسات کاربردی آن‌ها با همتایان عراقی در این همایش از ویژگی‌‌‌‌های این دوره از همایش اقتصادی است که می‌‌‌‌‌‌تواند در ساماندهی بازارچه‌‌‌های مرزی و روان‌سازی مقررات و توسعه روابط تجاری و بازرگانی استان‌های همجوار تاثیرگذار باشد. 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل کردستان عراق با بیان اینکه استانداران اربیل، سلیمانیه، دهوک، حلبچه و روسای اداره گرمیان و راپرین و همچنین اتاق‌‌‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی آن مناطق نیز در این دوره از همایش اقتصادی حضور دارند، تصریح کرد: مقام‌های حکومتی و فعالان خصوصی استان‌‌‌های بغداد، نینوا، کرکوک نیز از جمله دعوت‌‌‌‌‌‌شدگان برای همایش اقتصادی اربیل هستند.

عبادی در توضیح اهمیت این همایش نیز خاطرنشان کرد: همایش اقتصادی مشترک ایران و اقلیم در اربیل یک رویداد بزرگ اقتصادی است که در شناخت فرصت‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌های اقتصادی و تجاری و بازرگانی، گردشگری، سرمایه‌‌‌گذاری مشترک با اهمیت تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: در همایش اربیل علاوه بر نشست‌های عمومی جلسات تخصصی در کمیته‌های فرعی تحت عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و گردشگری با حضور مقام‌های و فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز