خبرگزاری کار ایران

لفاظی مشاور سابق امنیت ملی ترامپ علیه ایران در روز خداحافظی از کاخ سفید

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۳۷۰

مک مستر مدعی شد: ما مواضع سختی در قبال ایران که نزدیک به ۴۰ سال است علیه آمریکا درحال جنگ است، اتخاذ کردیم. این مواضع سخت علیه حمایت ایران از اقدامات خشونت آمیز همیشگی در سراسر خاورمیانه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «هندو»، هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی سابق ترامپ قبل از شرکت در مراسم تودیع و جایگزینی جان بولتون به جای او در کاخ سفید ادعاهایی را در قالب بیانیه مطرح کرد. 

وی در این بیانیه از خروجش از دولت در روز جمعه (دیروز) خبر داد و درباره برنامه‌های آتی خود اطلاعی نداد. بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، مک مستر به این دلیل که در مسائل کلیدی با ترامپ اختلاف نظر داشت کنار گذاشته شده است. با این حال کاخ سفید و مک مستر هر دو این ادعا را رد کرده‌اند. او در نطق تودیع خود سیاست‌های امنیت ملی ترامپ را مورد ستایش قرار داده است. 

مک مستر در این نطق با بیان اینکه من به نقش کلیدی‌ که شورای امنیت ملی در سیاست‌های استراتژیک آمریکا دارد افتخار می‌کنم، گفت: ما به رییس‌جمهور برای تدوین رویکرد استراتژیک آمریکا در حمایت از مردم این کشور و تقویت موفقیت‌های آمریکایی‌ها و حفظ صلح از طریق افزایش و تقویت نفوذ آمریکایی کمک کردیم. 

وی رویکرد جدید آمریکا در قبال چین و کره شمالی را مورد تاکید قرار داده و مدعی شده این رویکرد برای حفاظت از مردم آمریکا اتخاذ شده است و گفته « مثالی در رویکردهای جدید می‌تواند کره شمالی و حداکثرسازی فشار‌ها بر پیونگ یانگ و روابط و همکاری‌های نزدیک با متحدان و شرکایمان از جمله چین باشد. رویکرد واقع‌بینانه ما در قبال چین شناسایی این مساله است که ما باید در برابر تهاجم اقتصادی چین مقابله کامل داشته باشد و همزمان منطقه آزاد ایندو-پسفیک را تقویت کنیم.»

وی گفته آمریکا، روسیه را برای اقداماتش پاسخگو کرده است. آمریکا و متحدانش هزینه‌هایی بر روسیه برای اقدامات بی‌ثبات کننده‌اش تحمیل کردند در حالی که در را برای همکاری‌های آینده باز گذاشته‌اند. 

مک مستر مدعی شد: « آمریکا داعش را که خود را خلیفه می‌خواند شکست داد در حالی که متحدانش را در خاورمیانه توانبخشی کرده است. در جنوب آسیا با تروریست‌ها در افغانستان در جنگ هستیم در حالی که پاکستان را پاسخگو نگه داشته‌ایم. در اروپا متحدان ما در ناتو برای امنیت مشترک ما فعالیت می‌کنند و به آن‌ها نشان دادیم آن‌ها به چالش‌های رییس جمهور توجه دارند.»

وی درباره ایران مدعی شد: «ما مواضع سختی در قبال ایران که نزدیک به ۴۰ سال است علیه آمریکا اقدام می‌کند، اتخاذ کردیم. این مواضع سخت علیه حمایت ایران از اقدامات خشونت‌آمیز در سراسر خاورمیانه بوده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز