خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه:

آزادی بیان در کشور وجود دارد/ کمرنگ‌شدن نصیحت از دلایل افزایش طلاق در کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۵۴۷

خطیب موقت نماز جمعه تهران به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید داخلی به جای تولید خارجی را از ملزومات سالجاری عنوان کرد و گفت:‌ مسئولان تولید باید کیفیت کالا را بالا ببرند تا بتوانند با کالای خارجی رقابت کنند چراکه در چنین شرایطی خرید کالای خارجی از رونق خواهد افتاد.

به گزارش ایلنا،  آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران ضمن سفارش مردم به تقوا و یادآوری همواره خداوند گفت: مقام معظم رهبری در روز اول فروردین در سخنان خود به موضوعات مهمی اشاره کردند که حیف می‌دانم آنها را بیان نکنم. در وهله اول از مردم بابت حفظ شعارهای اصلی انقلاب که استقلال، آزادی، عدالت و تحقق اهداف دین بود تشکر کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم در حفظ شعارهای انقلاب موفق بودند، اظهار کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود اشاره کردند که کشور ایران پیش از انقلاب چه وضع بدی داشت. ما تماما زیر سلطه استکبار و کشورهای خارجی بودیم و  حتی در مقطعی کشور ایران ما بین نظام‌های استکبار تقسیم شده بود. من به آنهایی که به دروغ می‌گویند آزادی نیست می‌گویم بی‌انصاف نباشید در کشور ما انسان‌ها می‌توانند آزادانه سخن خود را بگویند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: رهبر انقلاب در رابطه با عدالت بیان کردند که کارهای زیادی مانده اما کارهای بسیاری هم صورت گرفته است. ایشان به ظرفیت بالای کشور اشاره کردند و فرمودند باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود. در کشور ۱۰ میلیون جوان فارغ التحصیل و ۴ میلیون جوان در حال تحصیل داریم که ظرفیت‌های خوبی برای استفاده و رشد کشور هستند.

وی افزود: همچنین رهبر انقلاب در خصوص خرید کالای ایرانی تاکید کردند این خرید کالای داخلی است که اقتصاد ایران را تامین می‌کند. به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید داخلی به جای تولید خارجی از ملزومات است. خریدار اگر کالای خارجی بخرد به اقتصاد خارج کمک می‌کند و اگر کالای داخلی خرید کند به اقتصاد داخلی کمک کرده است. مسئولان تولید باید کیفیت کالا را بالا ببرند تا بتوانند با کالای خارجی رقابت کنند چراکه در چنین شرایطی خرید کالای خارجی از رونق خواهد افتاد. اما در وهله اول این مسئولین هستند که باید شرایط به رونق افتادن چرخه تولید داخلی را فراهم کنند در آن صورت است که می‌توان از مردم انتظار داشت.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ایام اعتکاف گفت: اعتکاف برکات زیادی دارد و رسول اکرم هم به آن سفارش زیادی کرده است. اعتکاف فرصت خوبی برای رجوع به فطرت اصلی انسان‌ها است و مسلمانان باید در ایام اعتکاف به خود و اعمال خود رسیدگی کنند.

موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نیز ضمن تبریک ولادت حضرت امیرالمومنین گفت: هر چیزی اندازه‌ای دارد و اندازه‌ها را باید حفظ کرد. امامت امری است الهی و چیزی نیست که مردم به آن رای بدهند. امام معصوم منسوب از طرف خداوند است. رسالت، نبوت و امامت را خدا می‌داند به چه کسی بدهد. کسی که بتواند در ارتباط با نیازهای مردم پاسخگو باشد خداوند او را انتخاب می کند که البته مهم‌ترین نیاز مردم هم علم و دانش است. جانشین پیامبر باید بتواند به تمام نیازهای مردم از نظر علمی پاسخ بگوید.

وی افزود: باید بررسی کنیم آیا ما که مدعی شیعه علی هستیم در واقعیت هم این چنین است یا خیر؟ با ادعا که مساله حل نمی‌شود. مهمترین مشی امیرالمومنین عدالت او بود. امیرالمومنین همواره سعی می‌کرد از بیت المال برای همه استفاده کنند و افرادی که توقعات بیجا داشتند را به کلی کنار می‌گذاشت. امیرالمومنین هیچ گاه نگذاشت کسی از بیت المال بیش از حد استفاده کند. در همین مورد باید بگویم مهمترین وظیفه مجلس و دولت استفاده صحیح از بودجه است. آنها باید نسبت به بودجه حساس باشند تا نیازهای همه مردم برطرف شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آمار رو به افزایش طلاق در کشور گفت: اگر دقت کنیم آمار طلاق در کشور رو به افزایش است و یکی از مهمترین دلایل آن کمرنگ‌تر شدن نصیحت است. دختران و پسران باید قبل از ازدواج نسبت به راز و رمزهای زندگی نصیحت شوند. در همین ایام عید که رفت و آمد خانواده‌ها بیشتر شده است یکدیگر را نصیحت کنند.

وی در پایان گفت: امیرالمومنین بر جهاد و دفاع تاکید داشتند. به برکت همین جهاد و دفاع، مردم از ذلت نظام استکبار خارجی و سلطه داخلی نجات پیدا کرده‌اند. جرات ایستادن در مقابل فتنه‌گران از مسائل مهم امیرالمومنین بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز