خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا: /تکرار/

همه قوا برای تحقق حمایت از کالای داخلی عزم جدی داشته باشند/ نباید به صورت شعاری عمل کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۰۷۹

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به نامگذاری سال جدید در خصوص اقدامات لازم در جهت تحقق شعارحمایت از کالای داخلی گفت: همه قوا باید برای تحقق حمایت از کالای ایرانی عزمی جدی داشته باشند و نباید شعاری عمل کنیم.

سید فرید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص «حمایت از تولید کالای ایرانی»، گفت: در راستای حمایت از کالای داخلی باید عزم جدی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در تمام سطوح اجرایی، تقنینی و قضایی وجود داشته باشد.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی در سال گذشته بررسی لایحه مبارزه با قاچاق را به اتمام رسانده که امیدواریم  در اسرع وقت در دستور صحن علنی قرار گیرد. البته در این مهم نباید بحث فرهنگ‌سازی در جامعه را هم فراموش کنیم، امیدوارم رسانه‌ها هم در سالجاری توجه لازم را به این امر داشته باشند.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عزم جدی در بهبود فضای کسب وکار  و انجام اقدامات ضربتی در این خصوص و تقویت سیاست‌های حمایتی از توسعه صادرات جهت توسعه بازارهای محصول به همراه بالا بردن کیفیت اجناس داخلی اقداماتی هستند که باید در راستای تحقق شعار حمایت از کالای داخلی انجام شوند.

وی با بیان این که درجهت حمایت از کالای داخلی، اصلاح ساختار بازار هم باید صورت گیرد، عنوان کرد: نظام بازار در کشور باعث وجود یک سرباری در قیمت کالای داخلی می‌شود که در کشورهای دیگر وجود ندارد، اگر این اصلاح ساختار انجام شود با کاهش قیمت کالای داخلی مواجه خواهیم بود در غیر این صورت کالای ایرانی از رقابت در بازار خارج خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پبش از این اقداماتی را در راستای بهبود فضای کسب و کار از جمله اصلاح قوانین نظام بانکداری و اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده  شروع کرده بود و با توجه دستور مقام معظم رهبری این موضوع به صورت جدیتری امسال پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با موضوع حمایت از کالای داخلی به صورت شعاری توسط کارگزاران اقتصادی از یک سو و فعالان اقتصادی از سوی دیگر برخورد نشود زیرا برخورد شعاری با این موضوع باعث بوجود آمدن یک فضای گلخانه‌ای حمایتی برای تولید می‌شود که قطعا مانا و پایدار نخواهد بود.

موسوی یاد آور شد: در ابتدا همه اذهان به این امر معطوف می‌شود که برای حمایت از تولید، تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان بدهیم و یا مالیات نگیریم که این اقدامات موثر نیست و ما باید دنبال کار ریشه‌ای باشیم، باید از فرصت جاری حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات اصلاح اساسی سیاست‌های مالیاتی کشور است،‌ عنوان کرد: باید با تعریف ساز و کارهای روشن و صریح عمده بار مالیاتی را به بخش‌های غیرمولد اقتصاد منتقل کنیم تا فشار از روی تولید و بخش مولد برداشته شود. تا زمانی که مالیات بر بخش‌های غیرمولد تعریف و عملیاتی نشود، کاهش بار مالیاتی تولید در حد حرف و شعار باقی خواهد ماند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به لزوم ارتباط نظام‌مند با تشکل‌ها و گروه‌های تخصصی گفت: امیدوارم در سال جدید با همکاری‌های مشترک دولت، مجلس، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی بتوانیم اقدامات مناسب، پایدار و مانا را برای اقتصاد ملی رقم بزنیم.

وی در پایان گفت: در سال جدید اصلاح قوانین و وضعیت جاری شبکه بانکی که با هزاران مشکل کوچک و بزرگ مواجه است را هم نباید فراموش کنیم، چراکه با وضعیت فعلی شبکه بانکی امکان حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان توسط بانک‌های عامل به صورت اثربخش و پایدار وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز