خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نشست علنی امروز اتفاق افتاد؛

فریادهای خواهر یک نماینده اصولگرا در انتقاد از سیستم صوتی مجلس/ خروج نمایندگان از صحن دستور کار پارلمان را تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۵۷

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد نماینده اصولگرای نیشابور نسبت به کم کردن صدای میکروفن صحن هنگام نطق میان‌دستورش، از مسئولان خواست که موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در حالی که نمایندگان مجلس از صبح امروز با دقایقی تاخیر به‌دلیل به حدنصاب نرسیدن آغاز شد، تعداد اندک نمایندگان حاضر در صحن در دقایقی منجر به ایجاد وقفه در جلسه علنی شد.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در مقاطعی از نمایندگان خواست که صحن را ترک نکنند و با این حال، خروج برخی نمایندگان از صحن علنی منجر به از حدنصاب افتادن جلسه علنی شد و درنتیجه دستورکار مجلس تغییر کرد.

بر این اساس باوجود تاکید مطهری بر لزوم حضور نمایندگان در صحن، تعدادی از این نمایندگان جلسه را ترک کرده و در نتیجه صحن از حدنصاب افتاد و با این حساب، نایب رییس مجلس برخلاف اعلام قبلی که قرار نبود نطق میان‌دستور در دستور کار باشد، اعلام کرد که اسامی ناطقان میان‌دستور قرائت شود و در ادامه نیز تعدادی از نمایندگان در صحن علنی مجلس نطق کردند.

با این حال این پایان حواشی امروز صحن نبود و اتفاقاً نطق میان‌دستور یکی از نمایندگان منجر به بروز مشکلاتی در صحن علنی و به‌خصوص در جایگاه میهمانان ویژه پارلمان شد.

هنگامی که هاجر چنارانی نماینده اصولگرای نیشابور که از جمله ناطقان میان‌دستور امروز بود، مشغول ایراد نطق خود بود، یکی از همراهان این نماینده که در ادامه مشخص شد، خواهر او بوده، با فریاد در جایگاه میهمانان ویژه نسبت به کم شدن صدای میکروفون در این جایگاه انتقاد کرد. اتفاقی که با واکنش مسئولان حفاظت مجلس نیز روبرو شد و آن‌ها سعی کردند این فرد معترض را آرام کنند اما در این کار ناکام ماندند.

در نهایت پس از آن‌که چنارانی خود نیز در جایگاه میهمنان حاضر شد و با خواهرش صحبت کرد، انتقادش را به هیات رییسه انتقال داد و علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در توضیحاتی گفت: خانم چنارانی گفتند که صدای میکروفن در جایگاه میهمنان هنگام نطق ایشان کم شده است که از مسئولان می‌خواهم موضوع را رسیدگی کنند.

نکته جالب توجه این بود که وقتی مطهری این توضیحات را ارائه کرد، خواهر نماینده نیشابور بار دیگر عصبانی شد و با فریادهای مکرر از جایگاه میهمانان، رییس جلسه را خطاب قرار داد و نسبت به مشکل پیش آمده انتقاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز