خبرگزاری کار ایران

چنارانی در تذکری مطرح کرد؛

حضور بیش از ۲۰۰ دوتابعیتی در مدیریت اجرایی خطری جدی برای نظام است/ دادستان کل مدیران دوتابعیتی را از کار برکنار کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۸۵

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از دادستان کل کشور خواست تا به عنوان مدعی العموم، مدیران دو تابعیتی را با صدور قرار یا اعلام به مدیران عالی از کار برکنار کند.

به گزارش ایلنا، هاجر چنارانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: به رئیس جمهور تذکر می‌دهم تا مطابق گزارش وزارت اطلاعات توجه ویژه‌ای به موضوع دو تابعیتی‌ها داشته باشد زیرا حضور بیش از ۲۰۰ دو تابعیتی در مدیریت اجرایی کشور اعلام خطری جدی برای جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: وزارت اطلاعات در اظهارنظر نسبت به خطر نفوذ دو تابعیتی ها به کمیته تحقیق و تفحص این گونه اعلام کرده است؛ بررسی وضعیت مدیران و متخصصان بخش های مختلف مرتبط با حوزه های علمی و حساس مبین آن است که تعداد قابل توجهی از افراد مسئول دارای تابعیت مضاعف یا گرین کارت و یا اقامت کشورهای خارجی می باشند.

وی افزود: افراد دارای تابعیت مضاعف و اقامت خارج از کشور حداقل در ۱۹ حوزه مورد استعلام قرار گرفته است که براساس آمار تقاضا که منجر به مخالفت و عدم تائید صلاحیت گردیده، ۲۱۰ مورد طی ۲ سال گذشته معرفی و اعلام شده است.

چنارانی ادامه داد: این وضعیت بیانگر آن است که خطر نفوذ دو تابعیتی ها مدیران، همسران و فرزندانشان کیان مدیریت جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های مختلف تهدید می کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: از دادستان کل کشور که حقیقتا پیگیر این موضوع است می خواهیم تا به عنوان مدعی العموم، مدیران دو تابعیتی را با صدور قرار یا اعلام به مدیران عالی از کار برکنار کند و دولت از طریق حراست کل یک بار دیگر طی فرمی از تمامی مدیران حاضر در سطوح مختلف خوداظهاری در موضوع دو تابعیتی کند.

علی مطهری که ریاست جلسه را به عهده داشت در پاسخ به تذکر هاجر چنارانی گفت: اکنون در حال تحقیق و تفحص هستیم و وزارت اطلاعات نیز گزارشی را ارائه کرده که هنوز قرائت نشده و ما نمی توانیم قبل از قرائت گزارش این موضوع را اعلام کنیم و باید صبر کنیم تا این گزارش قرائت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز