خبرگزاری کار ایران

در جریان صحن علنی مطرح شد؛

انتقاد شدید ۲ نماینده اصلاح‌طلب و اصولگرا نسبت به عملکرد هیات رییسه مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۳۰

یک نماینده اصلاح‌طلب و یک نماینده اصولگرای مجلس در تذکرهای جداگانه به‌شدت نسبت به عملکرد هیات رییسه انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدقسیم عثمانی در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکر نسبت به عملکرد هیات رییسه مجلس انتقاد کرد و گفت: براساس ماده ۱۸ آیی‍ن‌نامه، هیات رییسه برای رعایت بی‌طرفی و اجرای آیین‌نامه قسم خورده است.

وی افزود: در زمان تصویب برنامه ششم، کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای داشت تا همه ایثارگران و جانبازان بتوانند از سهمیه کنکور استفاده کنند اما آن زمان آقای قاضی‌زاده در سفر کربلا بودند و فرد دیگری این مصوبه را به شکل دیگری و برخلاف مصوبه تلفیق قرائت کرد که این باعث شد که حق همه فرزندان ایثارگر زیر ۲۵ درصد ضایع شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم بوکان در مجلس خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که یکشنبه گذشته طرحی را در این‌باره به مجلس ارائه کردیم که یک فوریت آن تصویب شد اما هنوز به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: معلوم نیست چه دست‌هایی پشت پرده است که مانع از استفاده همه جانبازان و ایثارگران از این سهمیه کنکور می‌شود. اگر قرار است چند نفر در هیات رییسه تصمیم‌گیری کنند، پس بهتر است سایر نمایندگان جمع کنیم و برویم.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، در واکنش به تذکر این نماینده اصلاح‌طلب گفت: در جریان این موضوع هستم و پیگیری کردم و اداره قوانین نیز پیگیر است ولی به هر حال اصلاح لازم انجام نشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به هر حال باید منتظر طرح موردنظر باشیم تا نظر مجلس مشخص شود.

به گزارش ایلنا، نکته جالب توجه در جریان بیان این تذکر آن بود که باتوجه به ازدحام چند نماینده کنار صندلی مطهری، نایب رییس مجلس ابتدا گفت که دقیقاً متوجه تذکر نشدم و بر این اساس از عثمانی خواست بار دیگر تذکرش را بیان کند که این مسئله منجر به ایجاد وقفه در جلسه علنی شد.

عباس گودرزی نماینده دیگری نیز پیش از بیان تذکر عثمانی در تذکری مشابه به‌شدت نسبت به عدم رعایت شان مجلس ازسوی هیات رییسه انتقاد کرد و گفت: شان مجلس این نیست که هیات رییسه هر طور بخواهد عمل کند.

نماینده اصولگرای بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس آیین‌نامه دارد که هیات رییسه نسبت به اجرای آن قسم خورده است، گفت: در مجلس نماینده‌تر وجود ندارد. باید حق اظهارنظر آزادانه داده شود که خلاف این رویه وهن مجلس است.

گودرزی در پایان گفت: نباید هر کسی که داد بزند و لابی بیشتری داشته باشد، تریبونش برای بیان صحبت‌ها روشن شود. امیدوارم این رویه اصلاح شود.

علی مطهری نیز در واکنش به این ابراز امیدواری گودرزی با لحنی خونسرد و توام با مطایبه پاسخ داد: آن‌چنان امیدوار نباشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز