خبرگزاری کار ایران

ادعای بی‌اساس فاکس‌نیوز:

عکس‌های ماهواره‌ای از پایگاه موشکی ایران در ۸ مایلی دمشق ثبت شده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۸۱۲

شبکه خبری آمریکایی «فاکس نیوز» بار دیگر مدعی شد تصاویر ماهواره‌ای از «ایمیج ست اینترنشنال» ثابت می‌کند ایران در حال ساخت پایگاه موشکی در هشت مایلی شمال غرب دمشق است؛ تصاویر نشان می‌دهد که دو سوله برای انبار کردن موشک‌های میان‌برد در این منطقه دایر شده است.

به گزارش ایلنا، فاکس‌نیوز به نقل از یکی منابع اطلاعاتی غربی مدعی شده ایران در حال ساخت یک پایگاه دائمی نظامی در دمشق با تجهیزات لازم برای انبار کردن موشک‌های دارای قابلیت پرتاب تا سرزمین‌های اشغالی است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، تصاویر ماهواره‌ای از «ایمیج‌ست اینترنشنال» ثابت می‌کند ایران در حال ساخت پایگاه موشکی در هشت مایلی شمال غرب دمشق است. تصاویر نشان می‌دهد که دو سوله برای انبار کردن موشک‌های میان‌برد در این منطقه دایر شده است.

عکس‌های ماهواره‌ای از پایگاه موشکی ایران در ۸ مایلی دمشق ثبت شده است

بر اساس این گزارش، روز سه‌شنبه فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در کنگره مدعی شد: «ایران تعداد و کیفیت موشک‌های مستقر خود در خاورمیانه را ارتقا داده است.»

«جوزف ووتل» فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه مدعی شد: «ایران هزینه‌های جنگ‌های نیابتی را در خاورمیانه از زمان توافق هسته‌ای افزایش داده و این شامل افزایش ارسال سلاح و نیرو به یمن و سوریه است».

وی در پاسخ به این پرسش که حال نقش ارتش آمریکا در سوریه علیه ایران چه باید باشد، گفت: «مقابله با ایران یکی از ماموریت‌های ائتلاف در سوریه نیست. تمرکز دو هزار نیروی آمریکایی بر روی زمین در سوریه نابودی داعش و جلوگیری از افزایش گروه‌های ترور است. در پنج سال گذشته ایران به خوبی موفق به ایجاد شبکه‌های نیابتی در یمن و سایر مناطق شده است. کاری که برای آنها در لبنان و در ساخت حزب الله ۲۰ سال طول کشید».

به ادعای این رسانه، پایگاهی که به تازگی ساخته شده مشابه همان پایگاهی است که سال گذشته در جنوب دمشق ساخته شده بود. پایگاه جنوب دمشق در دسامبر سال گذشته هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت. نتانیاهو در آن زمان یک ماه پیش از حمله موشکی به تهران درباره ساخت پایگاه نظامی در سوریه هشدار داده بود.

اظهارات ووتل در حالی مطرح شده که به ادعای فاکس نیوز انتقادات کاخ سفید از روسیه و حمایت‌های آنها از ایران و سوریه بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش، ووتل در جلسه استماع در کنگره روسیه را مانع هر گونه آتش‌بس در سوریه خوانده و گفته در چند روز گذشته ۵۰۰ غیر نظامی در بخش‌های شرقی غوطه کشته شده‌اند. مسکو بر آتش درگیری‌ها در سوریه میان ارتش این کشور، کردها و ترکیه می‌دمد و بعد مدعی است که میخواهد به یک راه حل برای مشکل سوریه برسد.

به گزارش نیویورک تایمز، در گزارش ۲۰۰ صفحه‌ای سازمان ملل تاکید شده است که کره‌شمالی قطعات موشک را به سوریه برای حمله شیمیایی ارسال می‌کند. این اولین بار نیست که کره‌شمالی به ارسال سلاح‌های کشتار جمعی به سوریه متهم می‌شود. دیک چنی معاون رییس‌جمهوری اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۷ به جرج بوش رییس‌جمهوری وقت گفته بود که باید یک راکتور هسته‌ای در شمال شرق سوریه در الخیبر که با کمک کره‌شمالی ساخته شده است را بمباران کنند. این پیشنهاد در تیم امنیت ملی رییس‌جمهور، رای کامل نیاورد اما در ماه سپتامبر ۲۰۰۷ هشت جنگنده اسرائیلی راکتور هسته‌ای را در الخیبر هدف گرفتند و چنی در آن زمان این اقدام را یک پاسخ درست خوانده بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز