خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

قدس پایتحت صلح ادیان است/ همه جهان اسلام پای قدس ایستاده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۹۲

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: قدس پایتخت تغییرناپذیر، قطعی و تقسیم‌ناپذیر فلسطین است و پایتحت صلح ادیان است. وظیفه ما به غیر از تلاش برای آزادی قدس، تلاش برای حفظ هویت تاریخی و تاریخ‌ساز قدس شریف است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدعباس عراقچی صبح امروز در همایش قدس، پایتخت صلح ادیان که در سازمان ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است، ضمن تسلیت ایام فاطمه و تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر گفت: همایش امروز، بسیار مهم و به موقع است. این همایش از دو جهت اهمیت دارد. جهت اول آنکه موضوع قدس را باید همواره به عنوان موضوع اول جهان اسلام زنده نگه داشت و متاسفیم در توطئه‌ سال‌های اخیر توسط برخی از کشورها این موضوع به مسائل دیگر منحرف شده بود.

وی ادامه داد: هر تلاشی برای انحراف توجهات و افکارعمومی و تلاش‌ها به موضوعات دیگر به غیر از قدس شریف و دشمن اصلی جهان اسلام یعنی رژیم صیهونیستی انحراف است. موضوع قدس را باید همواره زنده نگه داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با بیان اینکه ما قدس شریف را پایتخت قطعی، تقسیم‌ناپذیر و غیرقابل انتقال فلسطین می‌دانیم، اظهار داشت: قدس شریف، قبله اول مسلمین است و پایتخت همیشگی فلسطین است و از این موضوع همواره حمایت کرده و می‌کنیم و با هر حرکت برای تغییر این واقعیت مقابله می‌کنیم.

عراقچی قدس را مرکزی برای حضور همه ادیان الهی دانست و تصریح کرد: قدس سابقه تاریخی برای همه ادیان دارد و مورد اهمیت آنها است.

وی با اشاره به تصمیم اخیر ترامپ خاطرنشان کرد: اقدام رئیس‌جمهور امریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صیهونیستی و انتقال سفارتخانه‌شان به قدس اقدامی محکوم است و از طرف همه جهان اسلام و جامعه بین‌المللی محکوم شده است. قدس پایتخت فلسطین است و همه جهان اسلام پای آن ایستاده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه تصمیم ترامپ با قواعد بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل هرچند آنها را عادلانه نمی‌دانیم، سازگار نیست، ابراز داشت: حتما این حرکت منجر به تسریع بازگشت قدس به دامن جهان اسلام و فلسطین خواهد شد. ترامپ اشتباهات محاسباتی بسیاری در زمینه‌های مختلف داشته و یکی از بزرگترین‌ اشتباهات وی، همین موضوع است و موجب مطرح شدن فلسطین به عنوان موضوع اول جهان اسلام شد.

عراقچی افزود: این تصمیم ناشی از عجز آمریکا و اسرائیل در برخورد با موضوع قدس شریف است و حتما موجب تسریع در بازگشت قدس به دامن اسلام و فلسطین می‌شود.

وی در تشریح مواضع وزارت امور خارجه بیان کرد: قدس پایتخت تغییرناپذیر، قطعی و تقسیم‌ناپذیر فلسطین است و پایتحت صلح ادیان است. وظیفه ما به غیر از تلاش برای آزادی قدس، تلاش برای حفظ هویت تاریخی و تاریخ‌ساز قدس شریف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز