خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین‌الملل دبیر ستاد حقوق بشر:

اجرای قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، یک گام مهم‌ حقوق بشری‌ است

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۱۴۸

معاون امور بین‌الملل دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در اجرای قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر، گام مهم‌ حقوق‌بشری‌ است.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بعد از تصویب قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر، دستورالعمل رئیس قوه قضائیه در اجرای این قانون و ابلاغ توقف اجرای تمامی احکام اعدام صادره در این حوزه با هدف بررسی مجدد و تطبیق آن با تسهیلات قانون جدید، گام مهم دیگری در حوزه حقوق بشر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران تاکنون هزینه‌های مالی و انسانی بسیاری را در راه مبارزه با مواد مخدر، از جمله جلوگیری از ترانزیت آن به اروپا صرف کرده است، اظهار داشت: ایران، بار این مبارزه را به تنهایی متحمل شده و کشورهای اروپایی و سازوکارهای بین‌‌‌المللی حقوق بشر نیز همواره به انتقاد از مجازات اعدام در این حوزه عادت کرده‌اند و هیچ وقت سهم خود را در این مبارزه ایفا نکرده‌اند؛ از این رو، تصویب قانون جدید و بخشنامه اجرایی رئیس قوه قضائیه محکی برای مواضع، اقدامات و رفتار بعدی این کشورها و مکانیسم ها خواهد بود.

معاون دبیر ستاد حقوق بشر همچنین ابراز امیدواری کرد که تمامی دستگاه‌های ذیربط، تلاش‌ها و ظرفیت‌های خود را بر مبارزه موثر و کارآمد با مواد مخدر و عاملان اصلی آن متمرکز نمایند تا جلوی سوءاستفاده قاچاقچیان از قانون جدید گرفته شود.

در این راستا، غریب‌آبادی بازنگری در کل قانون مبارزه با مواد مخدر را شرط اساسی در کارآمد کردن این مبارزه خواند و تاکید کرد که هم‌زمان، حفظ حقوق افراد و خانواده‌هایی که در دام موادمخدر گرفتار می‌شوند و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از این معضل نیز باید به عنوان یک اقدام اساسی حقوق بشری در دستورکار نهادهای مسئول، به ویژه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز