خبرگزاری کار ایران

رایزنی‌ معاون دبیر ستاد حقوق بشر با مقامات سیاسی و قضایی قطر

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۵۵۳

معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی دبیر ستاد حقوق بشر که برای شرکت و سخنرانی در کنفرانس بین المللی حقوقی قطر عازم این کشور شد، به طور جداگانه با دبیرکل وزارت امور خارجه، رئیس کمیته ملی حقوق بشر و دادستان کل قطر دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه و همکاری های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب آبادی در دیدار با احمد الحمادی دبیر کل وزارت امور خارجه قطر با اشاره به اینکه ایران و قطر دو کشور همسایه و مسلمان هستند، افزود: سیاست ایران در خصوص همسایگان خود همواره مبتنی بر حسن همجواری، احترام متقابل، احترام به حاکمیت و تقویت همکاری ها و روابط در تمامی حوزه‌هاست.

وی با اشاره به روابط حسنه موجود میان دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، خواهان اهتمام بیشتر به توسعه همکاری‌ها و تعاملات در حوزه‌های حقوقی، قضایی و حقوق بشر گردید.

در این راستا، غریب آبادی با اشاره به اینکه امروزه از حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی و برای تحت فشار قراردادن کشورهای مستقل سوء استفاده می‌شود، بر ضرورت رایزنی و همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین المللی در این زمینه تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص اعلام کرد.

الحمادی نیز با تصریح بر اینکه روابط قطر و ایران در تمامی شرایط مبتنی بر احترام متقابل بوده و همواره روابط حسنه‌ای بوده است، با انتقاد از تحریم‌های یک جانبه علیه این کشور و تاثیر سوء آن بر حقوق بشر مردم قطر، از جمهوری اسلامی ایران به خاطر فروگذار نکردن از هر نوع کمکی در این شرایط، قدردانی کرد و گفت: قطر این حمایت‌ها را هرگز فراموش نخواهد کرد.

وی همچنین با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده برای همکاری و تعامل در حوزه های قضایی و بشری، آمادگی کشورش را برای سرمایه گذاری در این حوزه اعلام کرد.

معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر و علی بن سمیخ المری رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر نیز در دیداری جداگانه ضمن تاکید بر ضرورت توسعه و تداوم رایزنی‌های ایران و قطر در حوزه حقوق بشر و تبادل نظر و تجربیات در این حوزه از جمله از طریق برگزاری کارگاه‌های مشترک، تحریم‌های یک جانبه را مغایر حقوق بین الملل و همچنین حقوق بشر خواندند و خواهان همفکری و تعامل بیشتر کشورهای تحت تحریم با هدف مقابله با این اقدام ظالمانه و غیرقانونی در عرصه بین المللی شدند.

در دیدار غریب آبادی با علی بن فطیس المری دادستان کل قطر نیز همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در حوزه قضایی، مبارزه با فساد و اتباع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

المری ضمن دعوت از دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان برای انجام یک سفر رسمی به قطر، آمادگی خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران و گسترش همکاری‌های قضایی را نیز اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز