خبرگزاری کار ایران

تویوتا بابت "اطلاع ندادن" معامله خود با ایران از آمریکا عذرخواهی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۷۲۹

تویوتا موتور کشور ژاپن به خاطر اطلاع ندادن فروش یک دستگاه خودرو به سفارت ایران در هند توسط شرکت زیر مجموعه اش از تنظیم کننده بازار اوراق بهادار آمریکا عذر خواهی کرد.

به گزارش ایلنا، این فروش در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس سال 2017 میلادی انجام شده است. از سال 2013، آمریکا تبلیغات منفی گسترده ای برای کاهش مبادله شرکت های داخلی و خارجی ای که در بازار بورس این کشور سهام به فروش می رسانند داشته است که بخشی از برنامه آن ها در راستای تحریم های هسته ای به شمار می اید. 

طبق یکی از قوانین بازار اوراق بهادار آمریکا، تمام شرکت هایی که ارتباط تجاری با ایران برقرار می کنند یا قراردادی امضا می نمایند باید جزئیات آن را در اختیار تنظیم کننده این بازار قرار دهند و آن ها را از این معامله انجام شده آگاه کنند. 
طبق تحقیقات به عمل آمده به نظر می رسد، تویوتا در عذر خواهی خود آورده است که این معامله با سفارت ایران تقریبا ۲ میلیون ین درآمد داشته است و در درآمد سالانه عددی بسیار ناچیز و در درآمد کلی تویوتا در طول سال مالی عددی گم بوده است. به همین دلیل تویوتا احتمال می داده است که این معامله نقض قوانین تحریمی نیست و نیازی به اطلاع دادن آن به بازار بورس اوراق بهادار ندارد. 
نکته مهمی که باید در این جا به آن اشاره کنیم این است که اصل فروش خودرو به ایران توسط تویوتا دلیل عذرخواهی این شرکت نیست بلکه تویوتا به خاطر اطلاع ندادن این معامله به بازار اوراق بهادار این کشور عذرخواهی کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز