خبرگزاری کار ایران

آوایی در جمع خبرنگاران:

نباید در مجازات افراد تندروی صورت گیرد/ تا یک ماه دیگر گزارش ۱۰۰ روزه را رییس‌جمهور می‌دهم

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۶۶۴

وزیر دادگستری تاکید کرد: همیشه برداشتم این بوده که ما وقتی افراد را می‌خواهیم مجازات کنیم حتما باید مجازات منطبق با قانون باشد و تندروی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا آوایی وزیر دادگستری در پایان مراسم امضای توافقنامه انتقال محکومان میان ایران و سریلانکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر دادگستری سابق اصرار داشت که دولت نفت به زنجانی داده و باید پول نقد بگیرد و رویکرد شما در این باره چیست، گفت: موضوعات مربوط به دادگستری خیلی زیاد است و هرچند به نظر می‌آید که وزارتخانه پرکاری نباشد و خود من هم چنین تصور می‌کردم اما در این دوماه وقت من صرف مسائل درونی وزارتخانه، بحث‌های مدیریتی، مطالعه سوابق و حضور در کمیسیون لوایح شده است. حقیقتا نرسیدم در این خصوص اطلاعاتی کسب کنم.

وی افزود: دوست ندارم در مورد مسائلی که اولویت ما نیست صحبت کنم و وقتی ندانم صادقانه می‌گویم که بلد نیستم. در این خصوص هم نمی‌خواهم کلی صحبت کنم و اگر فرصتی دست داد برای بررسی موضوعاتی که اولویت اصلی ما نیست، اظهارنظر می‌کنم.

وزیر دادگستری درباره ورود تعزیرات در بحث ساماندهی قیمت بلیت هواپیما در آستانه اربعین هم گفت: تعزیرات به این بحث ورود کرده و از همه ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با متخلفان استفاده می‌کنیم. کشورها معمولا وظیفه دارند به شهروندانشان کمک کنند؛ حتی اگر این افراد کسانی باشند که در معرض جرم قرار گرفته‌اند. 

وی با اشاره به اینکه توافقنامه امروز در راستای تبادل زندانیان بود، گفت: توسعه ارتباطات می‌تواند کمک‌های فراوانی به دولت‌ها و مردم کند.

آوایی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر قانون تعزیرات گفت: سازمان تعزیرات برمبنای ضرورت در جهت منافع مردم و قشر ضعیف تشکیل شده و این ضرورت ادامه دارد و قانون تعزیرات ماندگار شده است. این قصه دو بعد دارد؛ یک بعد این است که نیاز به تشکیلاتی داریم که با قاچاق و گران‌فروشی برخورد کند. از طرفی به شدت جامعه نیاز به سازمانی دارد که کمک کند تا حقوق مشتری ضایع نشود.

وزیر دادگستری یادآور شد: باید مراقبت کنیم وقتی کسانی در معرض اتهامات قرار می‌گیرند حقوقی از افراد ضایع نشود چراکه هر دو جرم است. همیشه برداشتم این بوده که ما وقتی افراد را می‌خواهیم مجازات کنیم حتما باید مجازات منطبق با قانون باشد و تندروی صورت نگیرد.

وی گفت: دولت برنامه صد روزه خواسته و یکی از کارهای ما این بود که مجموعه تعزیرات را بررسی کنیم اما اگر احیانا جایی مواردی پیش می‌آید در معرض آرای غیرقانونی قرار می‌گیرند به دوستان دادیم و جلساتمان را شروع کردم و جزو وعده‌هایم است که در صد روزه به رییس‌جمهور گزارش بدهم و تا یکماه دیگر به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز