خبرگزاری کار ایران

محمد‌علی رضایی آهنگران در گفت‌و‌گو ایلنا:

معرفی آوایی برای وزارت دادگستری قدمی مثبت در استفاده از حقوقدانان است/ وزیر پیشنهادی ارتباط خوبی با وکلا دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۴۵۱

نائب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا دادگستری ایران پیشنهاد آوایی برای تصدی وزارت دادگستری را اعتماد رییس‌جمهور به جامعه حقوقی عنوان کرد و گفت: رییس جمهور با معرفی آقای آوایی قدم مثبت و پسندیده‌ای در استفاده از حقوقدان‌ها برداشته است.

محمد‌علی رضایی آهنگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با معرفی سید علی‌رضا آوایی بعنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت دادگستری گفت: توقعاتی که از حسن روحانی بابت پاسداشت از قانون اساسی می‌رود نسبت به بقیه رییس جمهور‌ها بیشتر است. طبق قانون اساسی وظیفه رییس جمهور است که هرجا اصلی از قانون اساسی معطل مانده یا خوب اجرا نمی‌شود را پیگیر باشد تا آن اصل به نحو احسنت اجرا شود. متاسفانه تا کنون از حقوقدان‌ها در پست‌های تاثیر گذاری استفاده نشده است اما در این دوره رییس جمهور با معرفی آقای آوایی قدم مثبت و پسندیده‌ای در استفاده از حقوقدان‌ها برداشته است. 

نائب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا دادگستری ایران خاطر نشان کرد: اینکه رییس جمهور، آقای آوایی را که دارای سابقه درخشانی در امر قضاوت و قوه قضاییه است را به عنوان وزیر دادگستری معرفی کرده است یک نوع اعتماد به جامعه حقوقی است و این را به فال نیک می‌گیریم. 

این وکیل دادگستری افزود: با توجه به وظیفه وزارت دادگستری که حلقه رابط قوه قضاییه و قوه مجریه است امیدوارم آوایی بخوبی این ارتباط را برقرار کند و مانند گذشته در این سمت هم موفق باشد. 

او با اشاره به ارتباط خوب آوایی با کانون‌های وکلا، بیان داشت: به نفع دولت است که از ظرفیت کانون‌های وکلا استفاده کند چرا اینکه این توان به صورت مجانی در اختیار آن‌ها است و در عین حال می‌تواند بسیار تاثیر گذار و مفید باشد. 

رضایی آهنگران یادآور شد: امیدوارم آقای آوایی مانند زمانی که رییس دادگستری تهران بود با کانون‌های وکلا ارتباط خوبی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز